Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goudvinken in broedkooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • goudvinken in broedkooi

    hoi ik heb dus vorig jaar niks gekweekt met een koppel goudvinken ik geef ze nog een jaar de kans maar heb wel een nieuw koppel besteld dit wil ik in een kooi zetten van 1.70mbreed en 0.50diep en 0.70 hoog gaat dit kan ik hierin kweken met een koppel goudvinken en hebben ze een ander voer nodig dat ze niet te vet zouden worden omdat ze niet zo kunnen rond vliegen bedankt voor de raad

  • #2
    Dat moet kunnen. Ik kweek ze zelf in kooien van 120x40x40. Dat gaat prima. Ik geef ze wel een afgepaste hoeveelheid zaad per dag, zodat ze niet onbeperkt kunnen eten.

    Opmerking


    • #3
      hoi weet je ook hoeveel je geeft per dag
      bedankt voor je reactie

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          hebben we het hier over europese of noorse goudvinken?

          Zelf kweek ik europese en deze gaan het naar mijn idee niet doen in een broedkooi.....maargoed wie het beter weet mag het zeggen..
          Wat een leuke hobby hebben wij toch!

          Opmerking


          • #6
            Zelf kweek ik met Noorse goudvinken; Europese zou ik niet weten. Maar gezien de grote overeenkomsten moet dat m.i. ook lukken. Ik houd wel altijd de poppen van mezelf en haal mannen voor nieuw bloed. Nieuwe poppen die de broedkooien niet gewend zijn, leggen vaak eieren op de grond en gaan niet tot broeden over.

            Opmerking


            • #7
              Geloof ik meteen bullfinch, gezien het verschil in gedrag van mijn Noorse en Europese goudvinken zou ik het ook eerder proberen met Noorse.
              De europese goudvinken zijn wat wilder dan de noorse die vrijwel allemaal uit mijn hand eten..
              Wat een leuke hobby hebben wij toch!

              Opmerking


              • #8
                Goudvinken in broedkooi plaatsen

                Hallo

                Wanneer kun je het beste een koppel goudvinken in een broedkooi plaatsen?
                ze zitten nu nog in een voleire

                Opmerking


                • #9
                  Als je er mee wilt kweken in broedkooien: zo snel mogelijk! Hoe langer ze er in zitten, hoe sneller ze wennen aan de kleine ruimte.

                  Vr. gr.

                  Wim

                  Opmerking

                  Working...
                  X