Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kale plekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kale plekken


  • #2
    kanarie met kale plek

    Heb je de vogel al eens goed onderzocht op vedermijt of luis?
    Plaats anders eens een foto hier.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      kale plekken

      Hierbij de foto. Hij is niet helemaal scherp maar je kan het wel goed zien. Maar wat kan je daar precies aan doen?
      Bijgevoegde Bestanden

      Opmerking


      • #4
        Kale plekken

        Ik zou de kale plekken voorzichtig behandelen met een watje met wat betadine daarop. Daarna via observatie trachten te achterhalen wat de reden is van deze narigheid. Eventueel maandag even contact opnemen met een dierenarts die wat sjoegen heeft van kanariepietjes.

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #5
          kale plekken

          Dat zijn niet echt mooie plekken zeg. Het zou kunnen dat de vogel het zelf doet. Hij/zij zou er net met de snavel bij kunnen denk ik. Dit zal toch een oorzaak hebben. Misschien toch kleine jeukende beestjes? Of de vogel is aangepikt door andere kanaries. Goed nakijken op eventuele beestjes en doen wat robk adviseerd. De bloedsmaak moet er vanaf. Anders gaat het niet dicht.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Lijkt mij een ernstig geval van lumps. Dat zijn uitstulpingen van de huid door ingegroeide veertjes.

            Op http://users.skynet.be/woutvgils/Art...t%20niet..html staat een heel duidelijke uitleg hierover.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              lumps

              Het zijn de veren die naar de rui onder de huid groeien.Het worden knobbels.Je kunt er niets aan doen.Deze vogel is een mozaiek man en in de mozaieken komt het vaker voor.Het zijn schimmel vogels waar meegekweekt word.Ik kan het wel weg halen maar het komt gewoon weer terug.De vogel blijft gewoon gezond in het doen en laten maar het is een lelijk gezicht.
              GRT Teunis

              Opmerking


              • #8
                vorig jaar ook een kanarie behandelt met het zelfde (lumps) tot nu toe is het niet meer terug gekeerd en hij zit nu mooi in de veren. trouwens dit was een rood mozaiek en het komt inderdaad wel vaker voor. ik heb ongeveer ieder jaar er wel 1 bij met lumps.

                bij de dierenarts is het zo gebeurd.
                www.fretteren.eu

                Opmerking


                • #9
                  Kale plekken

                  Hartelijk dank allemaal voor jullie reactie. Ik zal van de week eens langs gaan bij de dierenarts. Zelf durf ik ze niet weg te halen. Ik zal jullie op de hoogte houden van de verdere ontwikkellingen.

                  Opmerking

                  Working...
                  X