Mededeling

Collapse
No announcement yet.

raar pootje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • raar pootje

    Hallo (nog maar eens)

    Mijn baby-kanarie heeft een rare poot. Bij de ene poot staan er drie tenen naar voor en een naar achter (normaal denk ik) maar de andere poot staan de 3 tenen naar voor en die die normaal naar achter moet staan is precies gekruld en die wijst ook naar voor...

    zal hij normaal kunnen lopen? of komt dit veel voor bij kanariejongen.

    mvg marjan

  • #2
    Dit noemen wij een nestteentje, met een reepje leucaplast pleister naar achteren vastzetten aan het loopbeen voor een week of anderhalf en hij zal jou dankbaar zijn na verloop van tijd.

    Greetzzz

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
      marjan,
      mag ik jouw eens wat vragen?
      is dit het kanarie jong wat zelf (handopfok) opgevoed is door jouw?
      is dit jong geringd en is het die poot wat een mankement vertoont?
      mvg winterkoning
      Hallo,

      Inderdaad het is het jong dat door mij werd grootgebracht. Nu heeft ie pluimpjes en begint ie zo op z'n pootjes te staan, en toen zag ik dat het pootje scheef stond omdat ie daar ni zo goed kan op lopen.

      Ring heeft ie niet.

      mvg

      Opmerking


      • #4
        The proof of the pudding is in the eating

        Opmerking


        • #5
          hallo allemaal,

          Van een kweker van barmsijsjes heb ik het volgende vernomen:

          Als het achterste teentje naar voren wijst komt dit doordat het nestje te ondiep /te hard is geweest.
          De ouders drukken dan teveel op de jongen/het jong.

          Mss. zit er een kern van waarheid in?? ik weet het niet maar wilde het toch aan jullie mededelen.

          groetjes Aussie.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Hallo Marjan:

              En dat begrijp ik dan weer niet:
              >>want ik heb geprobeerd een zo goed mogelijke voeding te geven. A21 voor baby-vogels, en dit dan nog gemengd met ei-voer.>>

              U heeft dus een uitgebalanceerd opfokvoer (A21) UIT BALANS gebracht door er eivoer aan toe te voegen?

              A21 met bijvoorbeeld 21 % eiwit aanvullen met krachtvoer van ongeveer 16 à 17% eiwit?
              Dat lijkt mij de kerk op de toren zetten .

              Niet dat zulks noodzakelijkerwijs de oorzaak van het verkeerd staande teentje zou zijn, maar als voedingsdeskundigen iets uitvogelen (een hand opfokvoer) ga ik daar zeker niets aan veranderen.

              Goed bedoeld maar fout nagedacht.

              Groeten,
              Wessel van der Veen.

              Opmerking


              • #8
                Bij kleine nesten kanaries(1 a 2 jongen) is het raadzaam een kunsteitje
                in het nest te leggen. De jongen hebben hieraan steun en het voorkomt tevens vergroeingen. Na ca.10 dagen kan dit worden verwijderd.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking

                Working...
                X