Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verluchting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verluchting

    Wie kan me raad geven ivm verluchting van een binnenvoliere.
    Ik wil deze nl. verluchten zonder tocht te maken, en hoe kan dit??
    Vb. een deur en een raam openzetten tocht; een deur en een dakvenster tocht; enkele gaten in verschillende muren tocht.
    Dus concreet, hoe kan je continue (doorlopend) je binnenvoliere verluchten zonder dat de vogels last hebben van tocht, en zonder al te ingewikkelde constructies?
    Graag jullie ervaringen.

  • #2
    misschien kan je het hier vinden.

    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Bedankt Henk 3, maar dan zit ik nog altijd met de misschien domme vraag, wat is nu eigenlijk het verschil tussen tocht en frisse lucht? Ik leefde met de gedachte, als je twee gaten tegenover mekaar openzet dat je automatisch tocht creeert.
      Vind en vond dit steeds een moeilijke kwestie, en begrijp het nog altijd niet goed.

      Opmerking


      • #4
        tocht / frisse lucht.

        Tocht is echt als er trek door je hok gaat. Dat je het merkt van hé wat tocht het hier.
        Kijk in de zomer kan er wel wat meer open dan in de winter natuurlijk.

        Het mooiste zou denk ik zijn als je boven door je hok een buis zou laten lopen met een diameter van ongeveer 12 cm. En het eind van die buis moet natuurlijk buiten uitkomen. Ook daar een rooster er op. (die buis kan je ook in het plafond wergwerken, dat is het mooiste.) Aan die buis zet je verbindingen naar beneden. Tot aan je plafond. Daar schroef je roostertjes op, al dan niet afsluitbaar. Je kan in plaats van een roostertje ook een ventilatortje in die buis monteren, die de lucht afzuigt. Langzaamloper. Of op een klok.
        Voor lucht toevoer is het het beste als ergens onderaan in je hok verse lucht je hok binnen kan komen. De plaats daarvan moet je even goed uitkienen. Ook afsluiten met een rooster. De vogels moeten niet direkt in de trek daarvan zitten.
        Ik had gaten geboord met kleine pijpjes erdoorheen voor luchtverversing naar buiten. Die kon ik afsluiten met houten stopjes. Aan de andere kant zit een ventilator waar een klok het één en ander regelt. Je kan ook werken met een thermostaat. Beetje creatief zijn. Goed over nadenken. Misschien heb je hier wat aan, misschien ook niet.

        en éh domme vragen bestaan niet hé!
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          wij hadden vaak een raamkozijn die je ff iets los zet op een kier was vaak al voldoende. doe je 1 raam iets los heb je geen last van tocht en toch wel frisse lucht. en op de tocht zitten is niet goed natuurlijk,

          aan de andere kant hoe vaak is er niet een vrij open voliere met vogels (zo dicht mogelijk bij de natuurlijk dus) daar zitten ook vogels toch? die hebben geen last van tocht alleen wind

          mvg Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking

          Working...
          X