Mededeling

Collapse
No announcement yet.

man of pop?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • man of pop?

    Mijn eerste jonge goudvinken beginnen al te ruien. Ik zie bij een paar vogels rode veertjes komen. Nu wil ik graag de mannen voor de rui al wat kleurstof in het water geven zodat ze mooi rood door de rui komen. Mijn vraag is: Hoe kan ik zien wat mannen en wat poppen zijn? Voor mijn gevoel zijn ze allemaal bruin. Heb momenteel 12 jongen van 2 koppels.

  • #2
    hoi waar de rode veertjes komen zijn zeker de mannen de popjes kleuren niet die blijven gewoon bruin zeg wat goed day je jongen hebt ik ben nog aan het hopen

    Opmerking


    • #3
      Hallo Bullfinch, Kort na het uitvliegen enkele borstveertjes plukken na drie weken komen deze terug. Rood man, grijs pop. Vergeet niet omde zelfde veertjes bij de mannen voordat je opkleurd nogmaals te plukken ivm tweekleurigheid. Bedenk wel dat overdaad aan kleurstof schaad en laat de vogels doorkleuren. Bij goudvinken kleurt dan de stuit en het rugdek snel rood door.

      greetings Lucky

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de reacties. Ik had gehoopt dat het aan het uiterlijk van de jongen te zien was, zodat ik de jongen niet hoef te "plukken."

        Opmerking

        Working...
        X