Mededeling

Collapse
No announcement yet.

broeden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • broeden

    hallo mensen,

    is het normaal dat de chinesedwergkwartelhen meerdere keren in een seizoen een nestje kuikens uitbroed,en hoeveel kunnen dat er zijn?????

  • #2
    Ja hoor tommy mag best nog 1 keer maar dan niet meer hoor.
    anders verzwakt die kwartel te veel.
    groetjes petra.

    Opmerking


    • #3
      Ligt aan conditie.

      Tommy het is goed mogelijk dat het hennetje 3 rondes broed het ligt aan de voeding en daarmee ook aan de conditie van je vogels.Als ze het niet aan kunnen beginnen ze er ook niet aan,hun stoppen word ook moeilijk dan blijft de hen toch vaak leggen en liggen de eieren overal in het hok ook zonde vrg Rob.

      Opmerking


      • #4
        ik heb nu ook een kwartel en die broed nu voor de 2 de keer het is net zoals een kip dusz het kan ook vaker
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

        Opmerking


        • #5
          hoi mijn kwartel is beginnen te broeden in de vlucht waar de goudvinken in zitten ze krijgen normaal de overschot van de goudvinken wat moet ik ze nu geven als de jongen kwartels uitkomen eivoer ofzo moet ik iets speciaals doen apart zetten ofzo geef me raad aub

          Opmerking


          • #6
            broeden

            Hallo Goudvink,
            ik zelf zet ze na het uitkomen apart(moeder en jongen)om 2 redenen:
            Ik ben er een keer een paar kwijt geraakt omdat ze gewoon door het gaas naar buiten konden,dubbeltjesgaas!
            Het zijn net hommels
            Verder omdat ze bij mij zand pikten en daardoor dus teveel binnen kregen en stierven,ze pikken naar alles wat ze zien.
            Bij mij gaan ze naar een binnenhok of grote broedkooi wat perfect gaat.
            ik voer ze tropenzaad trosgierst wat ik van de stengel aftrek,verder buffalo's en mierëeieren wat ik door een beetje universeelvoer meng.
            Als ze wat ouder zijn wat gesneden vogelmuur of fijngesneden sla(goed droog deppen).
            Doe het water in een ondiep schaaltje met een steentje erin anders heb je kans dat ze verdinken.
            Hoop dat je er wat aanhebt,bij mij gaat dit goed maar er zijn altijd nog andere manieren.
            ik heb er nog een foto bijgedaan van een vorig nestje.
            mvg,
            kingfisher
            Bijgevoegde Bestanden
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Sivo-start het ideale opfokvoer voor kuikens, van de chinese dwergkwartel tot kalkoen. Aan te vullen met geknipte brandneteltoppen en witte (pas vervelde) meelwormen en buffalowormen.
              Pas op geef geen gewone meelworm in verband met mogelijke slokdarm perforatie's, voer alleen de witte c.q. geknipte (dood) meelworm.

              Greetzzz

              Opmerking


              • #8
                hallo goudvink,
                weet je wat erg goed voor ze is om te laten eten sivo start koop je in een pak bij de dieren winkel kost ongeveer 4 euro er zit alles in wat ze nodig hebben.

                Wat kingficher zeg is ook goed hoor, maar ik gebruik altijd sivo start dat is ook speciaal voor die kleintjes moet je even iets fijner maken als je het uit het pak haalt.
                groetjes petra.

                Opmerking


                • #9
                  Dat bedoel ik maar.

                  Opmerking


                  • #10
                    Hier broedt nu het ene koppel voor de 5e maal, de andere is met haar 4e nestje bezig, ik houd ze koppelsgewijs. De hen hoeft de jongen niet uit de krop te voeren dus lijdt er niet zoveel aan als de andere vogels (kanaries tropen parkieten) deze laat ik dus maximaal 2 nesten doen en de jonge parkieten maximaal 1 nest.

                    Opmerking


                    • #11
                      broeden

                      natuurlijk kan dat maar je moet oppassen dat je hen niet uitgeput geraakt door te vaak broeden . meestal 5-7 jongen

                      Opmerking

                      Working...
                      X