Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de houten broedkooi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • de houten broedkooi.

    wat is jullie mening over de houten broedkooi kunnen jullie mij daar een advies over geven.

    het is best moeilijk om een goede beslissing te nemen.
    het is voor goulds en binsen.
    de een zeg je moet gehu nemen de ander zeg je moet g&o nemen.
    ik weet het niet meer de prijzen lopen ook behoorlijk uit een.
    groetjes petra.

  • #2
    kooitype

    Ik zou een kooi nemen die gemakkelijk in onderhoud is en gemakkelijk in gebruik.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      oke henk bedankt.
      groetjes petra.

      Opmerking


      • #4
        The proof of the pudding is in the eating

        Opmerking


        • #5
          Behalve de bekende merken zijn er ook veel handelaren die ze zelf (laten) maken, vaak een stuk voordeliger.


          Zoiets voor 40 euro bij Geon bijvoorbeeld. De naden moet je wel nog dichtkitten, als je dat nodig vindt.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Hallo,

            Lester;
            Bij gouldamadines is het eerder voordeel dan nadeel wanneer het nestkastje voor aan het front hangt
            Laat eens weten, Lester, hoe dat zit met de voordelen?
            Is dat alleen bij Goulds van toepassing of zijn dit "algemene" voordelen.

            Petra;
            Mag ik eens vragen hoe groot de bedoelde kweekkooien zijn van G&O en Gehu.
            En wat vragen ze dan voor zo'n kooi?
            Zijn ze dan "kant en klaar", of moeten die dan nog geschilderd o.i.d. worden, zijn ze ook naadloos?
            Groeten, Serinus.
            The proof of the pudding is in the eating

            Opmerking


            • #7
              Wij gebruiken op dit moment van Keulen kooien. Hier zijn alle tussenwanden uit te halen zodat er een lange vluchtkooi van gemaakt kan worden.
              Is dus van de situatie afhankelijk of je losse of vaste kooien maak.
              Wij hebben een totaal gesloten wand met kooien dus hoeven erachter niet schoon te maken. (rondom gekit)
              Als ik het nogmaals moet doen in de toekomst dan denk ik dat ik ze zelf maak. Zeker omdat ik nu de goede machines beschikbaar heb om mn werk.

              Serinus,

              Mooie kooien! Zou je nog eens wat foto's erop willen zetten?
              Wat zijn die bakken die je als lade gebruik? Motorolie-lekbakken?
              Heb je geen problemen als je je bakinhoud verschoon?
              Mooie zitstokken heb je zo.

              gr. Erik-Jan

              Opmerking


              • #8
                serinus, heb je nu ook gaas over de bakken? Hoe? je was het meen ik aan het onderzoeken.

                Je hebt mooie hokken, maar door de lampen lijkt het nogal klinisch. Hebben de vogels daar geen last van?

                Opmerking


                • #9
                  Hallo,

                  EJ Huisman;
                  Wat zijn die bakken die je als lade gebruik? Motorolie-lekbakken?
                  Heb je geen problemen als je je bakinhoud verschoon?
                  Mooie zitstokken heb je zo.
                  serinus, heb je nu ook gaas over de bakken? Hoe? je was het meen ik aan het onderzoeken.
                  Je hebt mooie hokken, maar door de lampen lijkt het nogal klinisch. Hebben de vogels daar geen last van?
                  The proof of the pudding is in the eating

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Serinus,
                    Als je voor 1 kooi van 80 bij 40 bij 40 koop betaal je bij van keulen 92,55 euro
                    kijk hoe meer je er koop zo goedkoper is het dan.
                    een blok van 3 met de zelfde maten betaal je 249,85 voor.

                    trouwens de broedkooien die jij heb zijn erg mooi hoor.
                    bedankt voor de uitleg.
                    groetjes petra.

                    Opmerking


                    • #11
                      Zeg mannen allemaal bedankt voor de goede raad.
                      groetjes petra.

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo,

                        EJ Huisman; hier nog enkele foto's...





                        Groeten, Serinus.

                        Ps; kwam ik déze ook nog tegen, lijkt óók op een houten broedkooi, maar dan niet écht
                        The proof of the pudding is in the eating

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo lester wat vindt jij een goede maat voor de goulds als broedkooi.
                          bedoel je dat de goulds liever in zo'n dicht kasje gaan broeden.
                          zoals die foto die ton er op gezet heeft. van die kooi van geon.
                          groetjes petra.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik begrijp dat van die zitstokken niet helemaal, hoe bedoel je dat?
                            Het front hoe maak je die "vast" ? Eerst boven er achterhaken en dan over de plankenhouders zetten(deze zitten ook aan de binnenkant?)

                            Zelf heb ik van die schuifkastjesrails(?) gebruikt. Nadeel is allen dat daar dus vuil in blijft zitten. Dit lijkt me "cleaner".

                            Petra. Heb zelf goulds gekweekt in broedkooien van 50 cm. en 60 cm Het kan, mooier is toch wel minimaal 80 cm te nemen(zoals ik nu heb).
                            Nestkastjes die bij met voorkeur worden gebruikt door de goulds zijn de halfopen (grootte vergelijkbaar met de kanariekastjes) en brede kastjes, gesloten kastjes met een gat aan de zijkant( zeg maar een liggend parkietenblok).

                            Opmerking


                            • #15
                              oke bedankt zwartkopje zal het onthouden.
                              groetjes petra.

                              Opmerking

                              Working...
                              X