Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontsnapte valkparkiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ontsnapte valkparkiet

    Hallo,

    Mensen die bij ons in buurt wonen zijn hun valkparkiet kwijt. Het was een tamme vogel maar ze hadden hem nog maar een weekje. Bijna heel de buurt is al opzoek geweest naar deze vogel. Hij is al zeer veel gezien maar onze buurt ligt vlakbij een bos en hij zit altijd hoog in de bomen. We hebben al vele pogingen gedaan om hem te vangen maar hij ontsnapte altijd juist voor we hem vasthadden. Nu wou ik vragen of er niemand ons tips kan geven zodat we zouden kunnen vangen. Hij vliegt altijd na een tijd ver weg maar hij komt altijd terug naar onze buurt. De vrouw des huizes zou echt graag de vogel terug hebben en ze is echt wanhopig. Het is de vogel van de zoon die juist op zeeklassen is.

    alvast bedankt voor jullie reacties

    mvg bart
    Have fun and live your live to te maximum!

  • #2
    Hallo Bart,
    Heeft misschien iemand van jullie nog een valkparkiet??
    Zo ja , zet die dan buiten in een kooi en misschien komt dan de weggevlogen valkparkiet op het "lawaai"van de valkparkiet in kooi af???tenminste als die nog in de buurt is.
    Dat is het enigste wat ik kan bedenken.
    groetjes,Mirjam

    Opmerking


    • #3
      De voorbije 3 dagen zat de vogel heel de tijd in de buurt van mijn huis omdat ik zelf een koppel valkparkieten heb en we dachetn dat hij op dat geluid afkwam dus heeft de eigenaar een valletje gemaakt maar vandaag is de vogel niet meer gezien of gehoord dus ik vrees dat het te laat is ( gisteren heeft het vrij veel geregend en vandaag regent het nog steeds) ik weet niet dat een valkparkiet dit kan overleven. Er waren mensen in de buurt die hem telkens zagen. Gisteren is hij voor het laatst gezien door iemand toen hij achterna gezeten werd ddor een kauw. Ik hoop voor die mensen dat het toch nog goed afloopt maar ik vrees er voor.

      mvg bart
      Have fun and live your live to te maximum!

      Opmerking


      • #4
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking

        Working...
        X