Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kale plek..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kale plek..

    hoi allemaal

    ik heb sinds 3 maanden een parkiet, heb hem van een vriendin overgenomen..
    hij leefde altijd in een hok, en nu die bij mij is laat ik hem lkkr vliegen, in het begin vond die het erg moeilijk, maar nu kan die vliegen niet lang maar hij kan het !!

    ik heb ook 2 cavia's en het bovenste van het hok staat altijd open, en mijn parkiet vindt het erg leuk met de cavia's en gaat ook in het hok zitten bij hun, maar waar ik dus vandaag achter kwam hij heb kale plek op ze rug , ik heb het idee dat die er verder geen last van heb, maar wat moet ik doen ? heb ook niet het idee dat het van de cavia's komt, ze doen zover ik weet niks..

    wie kan helpen, groeten safi

  • #2
    kaal

    Dit zou ongedierte kunnen zijn (luis) maar het kan ook zijn dat de vogel zich verveelt in zijn eentje. En dan van verveling zich zelf kaal plukt.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Cavia's dragen nogal wat mijten bij zich. Normaal hebben ze daar zelf niet zo'n last van. Misschien heeft je parkiet nu wel die mijten op zich gekregen.
      Als je een paar veertjes tegen het licht houdt zou je ze moeten kunnen zien.


      Als het mijt is is dit eenvoudig te bestrijden.

      Als het kaalplukken is zoals Henk al schrijft, is het lastiger. Een partnervogeltje is dan soms de beste oplossing.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        vedermijt

        Ja vedermijt zou ook kunnen. Mooie foto trouwens, daar zijn ze mooi op te zien. Die gedachte speelde bij mij wel maar of dat nu een hele kale plek oplevert? Nou goed nazien dus. Vergrootglas erbij desnoods.

        Je kunt de kale plekken reinigen met een desinfecterend middel en daarna insmeren met wat olijfolie of zoete olie. Herhalen tot de veren weer aan groeien.

        Kale plekken kunnen ook ontstaan door onvolledige, te eenzijdige voeding.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking

        Working...
        X