Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oorwormen en pissebedden.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorwormen en pissebedden.

Hallo hebben jullie ook zoveel last van oorwormen en pissebedden(wij noemen die laatste kelderzoegen).

Wat kan ik er aan doen die oorwormen vallen gewoon op mij als ik de ren in kom ze zitten tussen de gleufjes van de deuren.

ook binnen gaan ze de voerbakjes in,volgens mij kan dat geen kwaad met het is zo vies die enge dinge aan je handen.
    groetjes petra.

bloempotje met hooi vullen en op de kop op een stok prikken en in de voliere zetten. Paar dagen laten staan en dan na een nacht de inhoudweggooien. Ze zullen er namelijk ingaan zitten.(betreft oorwormen)

Succes

Opmerking

oorwormen en pissebedden

dit probleem is denk ik zo verholpen als je de ruimte tussen de deur en het balkje boven de deur een beetje groter kan maken. B.v. de scharnieren iets laten zakken. Deze beestjes kruipen op plaatsen met weinig tussenruimte. En uit de zon. Als de ruimte dus niet groter is als de gaaswijdte, dan vliegen je vogels er niet door. Maar hou het op ruim een halve centimeter en je hebt denk ik het probleem overwonnen. Trouwens pissenbedden kun je ook goed eten. Je moet er genoeg van hebben maar gebakken schijnen ze ook nog heel gezond te zijn.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Een insekteneter in je voliere, die is verzot op pissebedden en oorwormen.
        Je zal er geen last meer van hebben;

Opmerking

kwarteltjes zijn er ook dol op.

Opmerking

Ik denk niet dat die oorwormen en pissebedden schadelijk zijn voor de vogels of heb ik het mis ??
            Wie weet er meer vanaf ?

Opmerking

Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

eten die oorwormen ook luizen die mogelijks op de vogels kunnen verblijven of heb je het over bladluizen die op planten woekeren Ton ??

Opmerking

Ze eten eigenlijk alles wat ze te pakken krijgen. Het zijn van nature planteneters maar ze eten dus ook kleline insecten. Bloedluis of zwarte luis dus ook, maar beestjes op de vogels zelf (vedermijt bv) kunnen ze uiteraard niet bereiken.

Er zijn overigens vele honderden soorten oorwurmen, de grootste is gevonden als fossiel en was 8 centimeter lang.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Ziektes

Ik heb mij eens laten vertellen dat pissebedden nogal veel ziektekiemen en schimmels met zich mee dragen.
                    Ik geef sindsdien dan ook geen pissebedden meer hier, maar als ik dan lees dat jullie er geen problemen mee hebben moet ik misschien die visie maar eens herzien.
                    mvg Gerard 6

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mercury
                        Ik denk niet dat die oorwormen en pissebedden schadelijk zijn voor de vogels of heb ik het mis ??
                        Wie weet er meer vanaf ?
                        Dat denk ik ook. Volgens mij eten insecteneters ze gewoon op. Helemaal niet schadelijk. Ik had er ook last van, maar gelukkig nu niet meer door z'n insecteneten.. Ik zou er z'n vogel bij zetten. (andere oplossingen zou je aan andere moeten vragen want die weet ik niet)

Opmerking

Opmerking

linkje

Oorwormen zijn slanke insecten met een tangvormige achterlijf. Het zijn alleseters en ze zijn vooral 's nachts actief.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Working...
                            X