Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroensijs koppelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Citroensijs koppelen

    Hallo.
    Ik heb een vraagje, Ik wil graag overstappen van de kanarie,naar de citroensijs.
    Er is niet bijster veel info te vinden over deze vogel.
    Mijn vraag is, mijn voliere is 5 x 3,5 x 2m hoeveel koppeltjes kunne hierin.
    en hoe zit het met de monogamie van deze vogels.
    Klopt het dat de man zich slechts beperkt tot 1 pop en niet zoals de kanarieman tot een klein harem. Wie o wie kan mij hierover het een en ander vertellen. en tevens een goede betrouwbare kweker.
    Vriendelijke groet gerard
    mvg Gerard 6

  • #2
    info

    Hier heb je in ieder geval wat info:

    Er zijn ook namen van kwekers te vinden op internet. Maar om die hier nu te publiceren. Tik maar gewoon citroensijs in op google.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Kleine moeite

      Dit was een kleine moeite en graag gedaan.

      Je bedoeld dat deze topic gestart had moeten worden bij de cultuurvogels, anders ontstaat daar misschien ook nog weer verwarring over, ha, ha.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        citroensijsen

        bedankt voor uw reactie,De link die u heeft gestuurt staat inmiddels al bij mijn favorieten.
        Er staat veel in maar mij nog niet genoeg om goed te beginnen, vooral de hoeveelheid koppeltjes die je kunt plaatsen kan ik er niet helemaal wijs uit worden. in een voliere van 5 x 3,5 x 2
        Wel lijkt het erop dat het allemaal 1 op 1 is. dus monogane vogeltjes.
        Dit is gewoon belangerijk om vechten of andere problemen te verkomen.
        Hoe sociaal zijn ze ten opzichte van elkaar vooral in het broedseizoen?
        Ik ga ervan uit dat het ongeveer 2 a 3 koppeltjes moeten kunnen zijn, maar dat wil ik voor die tijd wel allemaal zeker weten. Tenslotte willen we toch allemaal dat de vogels het goed hebben en zo min mogelijk stress.
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • #5
          winterkoning

          Ja u heeft gelijk hij hoort bij cultuurvogels hahaaha
          Hoe kan ik dit nu nog veranderen?
          Alle beginnen zijn moeilijk he. dus hoe krijg ik deze vraag daar nu nog.
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #6
            Hoi Gerard

            Hoe is de kweek toen verlopen?
            Hield je meerdere koppel bij elkaar?
            Ook tijdens het kweekseizoen?

            En om welke citroensijs ging het precies?
            Serinus citrinella, citrinelloides, corsicana, hypostictus, frontalis,...?
            www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
              bedankt voor uw reactie,De link die u heeft gestuurt staat inmiddels al bij mijn favorieten.
              Er staat veel in maar mij nog niet genoeg om goed te beginnen, vooral de hoeveelheid koppeltjes die je kunt plaatsen kan ik er niet helemaal wijs uit worden. in een voliere van 5 x 3,5 x 2
              Wel lijkt het erop dat het allemaal 1 op 1 is. dus monogane vogeltjes.
              Dit is gewoon belangerijk om vechten of andere problemen te verkomen.
              Hoe sociaal zijn ze ten opzichte van elkaar vooral in het broedseizoen?
              Ik ga ervan uit dat het ongeveer 2 a 3 koppeltjes moeten kunnen zijn, maar dat wil ik voor die tijd wel allemaal zeker weten. Tenslotte willen we toch allemaal dat de vogels het goed hebben en zo min mogelijk stress.
              Toevallig laatst iemand gesproken inzake citroensijsjes,Gerard.
              Is idd. parenbroed.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking

              Working...
              X