Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gouldsamadines.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gouldsamadines.

    Hallo hoe doen jullie dat met de goulds om ze onverwant te houden.
    gaan jullie ook elk jaar ruilen bij iedereen, of hebben jullie daar een manier voor.
    willen jullie mij dat uitleggen.
    groetjes petra.

  • #2
    onverwant

    Hallo Petra,
    het overwant houden van koppels is op zich niet zo moeilijk ,stel je hebt 4 koppels de jongen die daar uitkomen kun je weer koppelen aan vogels uit het andere nest,het is een kwestie van alles goed noteren oudervogels ringnummers op schrijven of kleurringen, jongen die hier van afkomen bv nest 1 kleuren met witte ring,nest 2 met blauwe nest 3 met grijs zo hou je de jongen ook goed uit elkaar.als je dit netjes bij houdt kun je jaren onverwant kweken,ruil je dan af toe vogels dan kun je die weer inbrengen en koppelen
    zelf ruil ik meestal mannen en een enkele keer poppen .

    m.vr.gr.Harry
    m.vr.gr. Harry

    Opmerking


    • #3
      gebbinkjes.

      Bedankt hoor voor je antwoord op mijn vraag, het is ook zo moeilijk als je net begin.
      en dan iemand die met je mee denk is nooit weg.
      groetjes petra.

      Opmerking


      • #4
        Die kleurringen hebben bij jou geen zin, Petra
        vermits je goulds in kolonie kweekt en ook goulds rijden scheve schaatsen.

        Ruil gewoon ieder jaar een aantal goulds en je hoeft je niet echt zorgen te maken over inteelt. (zie ook m'n antwoord in: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=1271).
        www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

        Opmerking


        • #5
          kleurringen

          Hallo Koene,
          kun je mij even uitleggen waarom kleurringen geen zin hebben,als je de vogels niet ringt met bondsringen met een nr erop dan werken kleurringen toch perfect en die werken zo wie zo gemakkelijk je kunt aan de kleurring al zien uit wel nest ze komen ,wil je nieuwe koppels samen stellen uit een volle voliëre dan hoef je niet alle vogels te vangen om uit te zoeken wie broer of zus zijn,zelf heb ik ook de mannen en de poppen buiten het kweekseizoen nog apart zitten,wil ik speciale vogels houden dan weet ik ook gelijk bij het uitvangen welke kleuren ik wel of niet moet hebben.

          m.vr.gr. Harry
          m.vr.gr. Harry

          Opmerking


          • #6
            www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

            Opmerking

            Working...
            X