Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ik denk dat ik de pop verjaagt hebt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ik denk dat ik de pop verjaagt hebt

    hoi hier ben ik dan weer met de kanaries werkt het prima maar ik ging vandaag het 3de ei rapen bij de goud vinken en de pop zit nu niet op het nest te slapen zou ik ze verjaagt hebben ze zat op het nest toen ik het raapte zo heb ik ook de eerste ook gedaan keer gedaan ze zal morgen toch niet het vierde ei op de grond leggen ikdenk dat ik beter alleen kanaries hou want die goudvinken is toch heel wat anders hoor geef me nog een keer goede raad ik wacht ongeduldig erop alvast bedankt

  • #2
    Geen paniek, zolang je de eitjes rapt hoeft ze helemaal niet op het nest te zitten.
    Ik zou gewoon morgen alle echte eitjes terugleggen en met eenbeetje geluk gaat ze dan gewoon broeden.

    Vogels houden is leren omgaan met teleurstellingen, dat hoort er gewoon bij. Des te blijer ben je als je wel jongen hebt.
    Volhouden dus maar.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      hallo goudvink.

      wat ton koek zeg ben ik het mee eens hoor.
      het kan ook best zijn dat ze het te warm heeft gehad en daarom er af was
      meestal gaan ze wel terug naar het nest,voor een vierde eitje te leggen
      en dan blijven ze er wel op hoor dan is ze ook klaar met de eitjes leggen.
      groetjes petra.

      Opmerking


      • #4
        maak je maar geen zorgen, bij mij is de pop gisteren begonnen met broeden na het leggen van het 7 de eitje, ik had de eitjes geraapt en na het 4 de terug gelegd en vond het ook raar dat ze niet ging broeden, maar er werd iedere dag nog een eitje bijgelegd, dus maakte ik mij geen zorgen. en na het 7 de eitje is ze fijn gaan broeden en de man voert haar op het nest.

        even afwachten of de pop niet nog eitjes gaat leggen, een goudvinkpop legt tussen de 4 en 6 eitjes normaal, ze gaan vaak al broeden na het 3 of 4de eitje maar dat hoeft niet.
        www.fretteren.eu

        Opmerking


        • #5
          toffe reacties tof cafe hier en van de vrouw mag ik zoveel op dit cafe als ik wil en bedankt groetjes

          Opmerking

          Working...
          X