Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lachduiven bedrog?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • lachduiven bedrog?

    Onlangs heb ik een koppel lachduiven van een zeldzame kleurslag gekocht. Verkoper: "ja, meneer, 100% een koppel".

    Na dna onderzoek blijk ik 2 doffers te hebben. Ik heb het telefoonnummer van de verkoper kunnen achterhalen. De man zei: Breng maar terug dan krijg je je geld terug. Dat wil ik echter niet.

    Ik wil dat hij mij twee duivinnen levert (hij heeft meer van die duiven). Is dat redelijk?

    Wat zijn rechten en plichten in zo een geval?

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        tortels

        Op zich is het een simpele zaak.
        Je hebt met de verkoper formeel een overeenkomst gesloten: hij levert jou een koppel en jij betaalt de afgesproken prijs.
        Als hij niet levert wat is afgesproken dan is de keuze voor hem: hij komt alsnog de overeenkomst na (dus ruil) of als hij de overeenkomst niet kan nakomen (daar is in dit geval geen sprake van) dan geeft hij jou de aankoopprijs terug.
        Alle andere mogelijkheden zijn alleen uitvoerbaar als beide partijen het daarover eens zijn.

        Opmerking


        • #5
          Over welke kleurslag gaat het als ik vragen mag?

          Opmerking


          • #6
            lachduiven

            Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb een regeling getroffen. Het gaat om de kleurslag californian. Mocht iemand deze kleurslag ook hebben hoor ik het graag.

            Opmerking


            • #7
              op gran canaria heb ik lachduiven gezien die groen waren
              is dat een kleurslag of is er toch een andere mogelijkheid om die dingen groen te krijgen ? ze zagen er wat veren betreft uit als bijv een geparelde valkparkiet dus geverfd lijkt ons geen optie en van een stof die de kleur groen maakt heb ik ook nooit gehoord
              wie kan mij vertellen hoe dit zit ?
              evt zijn er foto's aanwezig

              Opmerking


              • #8
                Weet je zeker dat dit lachduifjes waren?
                Fruitduifjes zijn namelijk wel groten deels groen, alleen verwacht je die niet op gran canaria. En vroeger kwamen er wel vogeltjes binnen (kleine afrikaantjes) welke een bad hadden gehad waardoor ze egaal gekleurd waren. Groen was een van die kleuren.
                Maar een foto doet wonderen, dus even fotootje posten als je wil.

                Greetzzz

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door henkv
                  op gran canaria heb ik lachduiven gezien die groen waren
                  is dat een kleurslag of is er toch een andere mogelijkheid om die dingen groen te krijgen ? ze zagen er wat veren betreft uit als bijv een geparelde valkparkiet dus geverfd lijkt ons geen optie en van een stof die de kleur groen maakt heb ik ook nooit gehoord
                  wie kan mij vertellen hoe dit zit ?
                  evt zijn er foto's aanwezig

                  Groene lachduiven bestaan absoluut niet. Er bestaan wel groengekleurde duiven, o.a. veel soorten fruitduiven en de Groenvleugelduif. Deze soorten komen echter niet op de Canarische Eilanden voor.
                  Of heb je ze in een vogelpark gezien? Dat zou dan wel kunnen...

                  Opmerking

                  Working...
                  X