Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Je moet de naden goed kitten !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Je moet de naden goed kitten !

    Hallo allemaal

    Ik heb een maand geleden broedkooien aangeschaft, in elkaar gezet en alles ziet er prima uit. Dit jaar ga ik nog niet met kanaries beginnen te kweken, maar pas volgend jaar als ik niet meer werk !
    Nu lees ik vaak dat je zoveel mogelijk naden moet dicht kitten. Begrijpelijk en als je dan in de meest bekende doe het zelf zaak van Nederland kom, ja dat zeg ik, dan zie je zoveel verschillende soorten kit, waardoor je door de bomen het bos niet meer kan zien.

    Welke kit is het best te gebruiken als je naden wil afsluiten?

    groet

    Robert

  • #2
    Hallo zeepsop, neem acrylaatkit makkelijk te verwerken en overschilderbaar.
    De goedkoopste is voor het dichten van naden voldoende.
    Zorg indien mogelijk dat je de naden bij de montage verlijmt.

    Greetings Lucky

    Opmerking


    • #3
      hallo Robert zeepsop(het is net of ik je nu beledig)


      je schrijft ik heb de broedkooien in elkaar gezet was dit een bouwpakket en wil je ze eventueel weer uit elkaar halen.


      als je de broedkooien zelf in elkaar zet en ze hoeven niet weer uitelkaar te kunnen dan kun je het beste een kit gebruiken die ook een lijmende eigenschap heeft of wattervaste lijm die ook uitzet(ik noem het altijd bruislijm) dan heb je de naden ook mooi dicht.
      Henk Dijkkamp

      Ik weet niet alles maar doe mijn best.

      Opmerking


      • #4
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp
          hallo Robert zeepsop(het is net of ik je nu beledig)


          je schrijft ik heb de broedkooien in elkaar gezet was dit een bouwpakket en wil je ze eventueel weer uit elkaar halen.


          als je de broedkooien zelf in elkaar zet en ze hoeven niet weer uitelkaar te kunnen dan kun je het beste een kit gebruiken die ook een lijmende eigenschap heeft of wattervaste lijm die ook uitzet(ik noem het altijd bruislijm) dan heb je de naden ook mooi dicht.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
            Als je de kooien nog eens uit elkaar wil gaan halen zou ik acrylaat kit gebruiken. Kooien zijn meestal geplastificeerd. Dan hecht bruislijm hier niet echt goed aan vast. Er is tegenwoordig alleslijm op de markt, kost ongeveer
            € 9,00 per koker. Je brengt het aan als kit. Je kan gemakkelijk het overtollige verwijderen en het is ook overschilderbaar. Het is wit van kleur. Watervast.
            Het heet polimax en er zijn tegenwoordig meerdere merken die gelijkwaardig zijn.
            De lijm die je als overtollig moet verwijderen kun je nog mooi met een plamuurmes in andere naden of putjes verwerken. Prima spul.
            Zie hier boven voor mijn reactie, bedankt voor uw reactie

            Robert

            Opmerking


            • #7
              Dank voor je reactie!

              Robert

              Opmerking


              • #8
                lijmkit

                Hallo Robert, daar is deze lijmkit prima geschikt voor.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                  Hallo Robert, daar is deze lijmkit prima geschikt voor.
                  Nogmaals dank, ga ik komende week tijd aan besteden

                  Robert

                  Opmerking


                  • #10
                    de optie van henk3 lijkt mij een goede. Dit soort lijm wordt ook door simson op de markt gebracht onder de naam simson 007 en is te krijgen in wit/zwart/grijs.
                    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                    Opmerking


                    • #11
                      lijkmkit

                      Het moet wel lijmkit zijn die direkt een grote hechting heeft. Anders kan je het niet direkt afwerken. Hoe ligt de prijs van die 007 lijm ongeveer en kan je die ook direkt afwerken. Ik bedoel hiermee, de overtollige lijm weghalen e.d. Vervolgens 24 uur niet aankomen.
                      Ik heb op dit moment een andere tube los voor gebruik maar dat is niet geschikt voor zulk werk. Deze lijkt net op bizontix maar is het dus niet. Deze wordt ook verkocht als zijnde alleslijm. (niet als kitlijm). Daar zit dus wel degelijk verschil in.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        007 is direct afwerkbaar, heeft een goede hechting en kost ongeveer 9 euro. In tegenstelling tot montagelijm hoef je de te lijmen delen niet samen te persen. Het hecht op vrijwel alle materialen als steen, hout en metaal. Ik haal het bij een plaatselijk bouwbedrijf, maar allicht zal een goede bouwmarkt het ook hebben.
                        Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                        Opmerking


                        • #13
                          Het is inmiddels geregeld

                          Hallo

                          Dank voor je reactie, maar alle naden zijn inmiddels gekit. Het ziet er strak uit het plakt niet.

                          Bedankt allemaal voor de adviezen.

                          Robert

                          Opmerking


                          • #14
                            adviezen

                            Hallo Robert,
                            We gingen nog even door hier. Daar kunnen anderen hun voordeel misschien weer mee gaan doen.
                            Mooi dat het gelukt is trouwens. En wat heb je nu gebruikt dan?
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

                            Mijn website:

                            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Bedankt

                              Het is inmiddels gelukt om alle naden van de lades netjes op te vullen, dus wil ik iedereen danken voor de goede adviezen.

                              Robert

                              Opmerking

                              Working...
                              X