Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eivoer

    Hallo,
    Ik krijg mijn goulds niet aan het eivoer,ze moeten het gewoon niet.
    Hoe krijg ik ze het wel geleerd en is het wel nodig dat ze dit eten tijdens
    het groot brengen van de vogels??[ik doe dit om ze te laten wennen aan dat eivoer alvast.]Of hebben ze dit niet nodig ? zo nee, wat dan anders.

  • #2
    Ik geef AVEs nooit een probleem met opname. Bij alle vogels.
    Bij mij voeren de ouders de eerste 4 a 5 dagen eivoer daarna als snel volledig zaden.

    AVES is een voedingssupplement dat je voegt bij 3 beschuiten en een hardgekookt ei. Je zou het eerst eens kunnen proberen met een ei en de beschuiten.

    Opmerking


    • #3
      @ roodman, geef je droog eivoer? En zo ja doe je dat zo uit het pak in de voerbak?
      kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

      Opmerking


      • #4
        Heb zelf ooit een koppel goulds gehad en die voerden ook geen eivoer.

        Heb er twaalf prachtige jongen van gehad die alleen met tropenzaad en trosgierst zijn opgegroeid.

        Maar misschien zijn hier ook echte gouldkwekers die iets meer weten?

        Groetjes Populier.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door populier
          Maar misschien zijn hier ook echte gouldkwekers die iets meer weten?

          Opmerking


          • #6
            zien eten is doen eten

            Eens de goulds het gewoon zijn van eivoer op te nemen, voeren ze het allemaal aan hun jongen... En hoe is het bij mij gelukt? Zebravinken. Want zien is eten is doen eten...Dus plaats ze bij soorten, exemplaren die wel eivoer eten.

            En best is natuurlijk om het eivoer wat rul te maken, want droog droog wordt meestal niet goed opgenomen...
            www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

            Opmerking


            • #7
              eivoer

              Wanneer mijn kanaries slecht kant en klaar eivoer geven dan maak ik het zelf.
              Ik kluts een ei in een vuurvaste ovenschaal, zet dit in de magnetron op de hoogste stand.
              Dan het ei fijnprakken met paneermeel, eventueel met dextropur en klaar is kees.

              Opmerking


              • #8
                dextropur?
                Wat is dat?

                Opmerking


                • #9
                  dextropur

                  Is druivensuiker, koop ik bij de drogist.
                  Gebruikte ik voor mijn goudvinken en kanaries dus waarom niet bij andere vogels.

                  Opmerking


                  • #10
                    Dacht ik al(dextro) maar waarom voeg je druivesuiker toe in eivoer?

                    Opmerking


                    • #11
                      dextro

                      Ik heb dit recept van een ander gekregen voor goudvinken en ik heb het daarna voor mijn andere vogels gebruikt.
                      Ik weet ook niet wat het opleverd (meer energie)
                      Maar eivoer maakte men vroeger ook zelf met ei en panneermeel.
                      Ik weet zelfs mensen die hun vogels een soort koes koes geven, ik meen van sukses.
                      Op de vogeltentoonstelling gezien van Zutphen, moet je vochtig maken maar niet te nat dat schijnt ook weer slecht te zijn voor de jonge vogels.
                      Bij ons op de vereniging zijn er mensen die er bij zweren.

                      Opmerking


                      • #12
                        eivoer

                        Ik heb nog even voor je gekeken op de site aves eivoer.
                        Daar vindt je een kant en klaar eivoer recept.

                        Opmerking


                        • #13
                          eivoer

                          Oorspronkelijk geplaatst door roodman
                          Hallo,
                          Ik krijg mijn goulds niet aan het eivoer,ze moeten het gewoon niet.
                          Hoe krijg ik ze het wel geleerd en is het wel nodig dat ze dit eten tijdens
                          het groot brengen van de vogels??[ik doe dit om ze te laten wennen aan dat eivoer alvast.]Of hebben ze dit niet nodig ? zo nee, wat dan anders.
                          probeer het eens rul te maken met een wortel,gewoon raspen en dan
                          boven op je zaad gooien.

                          Opmerking


                          • #14
                            eivoer

                            Geachte vogelliefhebbers,

                            Bij deze allemaal hartelijk dank voor jullie opmerkingen en suggeties.
                            Hier kan ik voorlopig mee vooruit in de komende broedperiode.

                            groetjes

                            Opmerking

                            Working...
                            X