Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goudbuikje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • goudbuikje

    ik heb het mooie kweekverslag gelezen van deze vogels en liep toevallig tegen een goudbuikje op een tijdje terug. het zijn mooie vogels. ik zou graag wat meer willen weten over dit soort. heb het interessante kweekverslag gelezen. ben meer opzoek naar wat voor soort vogels erbij kunnen. soort voer, eventuele beplanting etc. alvast bedankt.

    mvg Ben
    Groeten, Ben

  • #2
    Goudbuikjes kunnen eigenlijk bij alle niet-agressieve vogels gehouden worden. Zelf zou ik ze niet bij grote vogels houden, ze worden zo "weggeblazen" als bv een valkparkiet naast ze neerstijkt.
    Na gewenning zijn ze winterhard en oersterk. Als voedsel is gewoon tropenzaad goed, aangevuld met wat universeelvoer en trosgierst. Bij mij smullen ze ook van nectar en buffalowormpjes. Fruit heb ik ze nog nooit zien aanraken.
    Wat beplanting betreft, liefst zoveel mogelijk en ook wat "fijn spul", waar ze lekker tussen kunnen kruipen (wingerd, hedera, conifeer, buxus).
    Als ze jongen hebben, eten ze enorm veel meer dan anders, meer zaad en vooral veel buffalowormpjes en kleine insecten. Ik gaf ze muggelarven en als ik ze vond bladluis, zijn ze gek op.
    Succes met deze prachtige ukkies.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      oke heel erg bedankt Ton

      mvg Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        mijn kleine beetje ervaring zegt me dat zelfs een valkparkiet kan verschillen de ene hoort bij agressieve vogel en de andere niet. karakters verschillen nou eenmaal. maar kan deze soort(goudbuikje dus) bij de dominicaner wida gehouden worden? of een ander wida soort? iemand ervaring mee?
        hoor het graag
        mvg Ben
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          niemand ervaring mee??
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            Ik dacht ik wacht even....

            ja, ook samen met dominicanerwida's gaat het normaliter goed. Nieuwe vogels moeten wel vaak even aan wida's met lange staart wennen, de eerste dagen schrikken ze van de staart.
            Wist je trouwens dat die wida's zogenaamde broedparasieten zijn? Ze leggen hun eitjes in nestjes van andere soorten die in hun buurt leven.
            Anders dan bij de koekoek levert dat meestal geen slachtpartij onder de andere jongen op gelukkig.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              haha ja daar heb ik al eens vragen over gesteld en is me uitgebreid uitgelegt. welk soort raad u aan om bij een dominicaner wida te houden welke ze gebruiken om te paradiseren? ervan uit gaande dat ik chinese dwergkwartels heb, goudbuikjes, dominicaner wida en dan een soort om te paradiseren? alvast bedankt.
              mvg Ben
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #8
                Bij voorkeur bij Napoleonnetjes of St. Helenafazantjes, maar hoe kritisch ze hierin zijn weet ik niet.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  welke ik van die 2 kan ik later nog kiezen toch?

                  ik heb nog wel wat vragen

                  zijn het allemaal zaad eters? of wat kan ik het beste aan deze vogels geven?
                  welke afmetingen is er nodig voor deze vogels in 1 vlucht te houden.
                  welke beplanting?
                  moet ik nog meer weten voordat ik met deze vogels begin?

                  hoop hier antwoord op te krijgen.

                  alvast bedankt.
                  mvg Ben
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #10
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      haha we gaan verhuize dus moet eerst gaan verhuize dan een voliere gaan make. die vogels kan ik dan nog probere te kope.
                      je zegt 3 kubieke meter? maar dat is toch 1m breed 3m lang 1m hoog dat is bijna niks.
                      ik zat zelf te denken aan een buitenvlucht dat ongeveer 1 m breed is 2 m lang ong. 2 meter hoog. voldoende?
                      ja ik wil liever rustig beginne dus overal niet teveel van.

                      mvg Ben
                      Groeten, Ben

                      Opmerking

                      Working...
                      X