Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sterf aantal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • sterf aantal

    Kan iemand mijn vertellen waarom ik aan soms een sterf aantal van meerdere vogels te gelijk heb soms gaat het maanden goed en soms vallen ze tegelijk neer ondanks genoeg en goed eten en drinken ,extra informatie na antwoord van rob, het gaat om verschillende soorten zebravinken,jap.meeuwen,spitsstaarten,eksters.ze zitten in een grote buitenvolliere met een ruim nachthok ik heb nog nooit een roofvogel gezien wel enkele keer een kat maar dat is al jaren zo ,kan ook de leverancier van het voer de oorzaak zijn omdat ik voer koop bij verschillende leveranciers,de grotere vogels zoals kanaries en rijstvogels heb ik nooit geen last

  • #2
    Geen antwoord???

    Daf hierop zal alleen een diertenarts misschien antwoord op kunnen geven voor het forum zijn je gegevens wel erg mager.Om welke vogels gaat het ,altijd de zelfde soorten ,welk voer ,wat voor kooien ,buiten binnen zijn zoal dingen die invloed hebben .Kunnen er Roofvogels makkelijk komen,er zijn vogels die zelf soortgenoten doden (rallen).Geef eens meer gegevens zou ik zeggen groeten Rob.

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Daf het is het beste gewoon via antwoorden een 2e of 3e bericht te plaatsen dan kunnen andere zien dat je reageert.Liggen de vogels s'morgens dood in de voliere dan kan het zijn dat katten of uilen de vogels opschrikken en deze zich dood vliegen tegen het gaas.Vaak als het aan het voer ligt gaat het geleidelijker en zie je er vaak eerst een paar dik zitten.Tegen uilen en roofvogels gebruiken ze vaak spiegelbollen (heksenbollen) die op de hoeken van de voliere geplaatst worden.De vogels zien zich zelf en schrikken hier door,voor katten kun je een schrikdraad apparaat kopen,opserveren om te achterhalen wie of wat het doet.Rob

        Opmerking


        • #5
          Ik zou ook proberen om altijd hetzelfde voer te kopen bij een handelaar waar het voer goed opgeslagen ligt.
          Het moet goed droog liggen en niet te oud zijn.
          Wat voer je nog meer naast het gewone voer?
          Groeten,

          Arjan

          Opmerking


          • #6
            vervolg daf

            Ik voer ze tropenzaad,wildzang,eivoer,trosgierst,paddy ivm rijstvogels,groenvoer zoals appel ,sla, blaadjes van de bloemkool

            Opmerking


            • #7
              Hallo Daf nogmaals Rob het meeste voer is mij goed bekend heb eigenlijk nog bij niemand in de 40 jaar dat ik vogels hou gehoord of gezien dat ze het groen van de bloemkool geven.Weet zelf ook niet welke middelen er als bestrijdingsmiddel bij bloemkool word gebruikt misschien moet je daar eens mee uitkijken,de rest lijkt me volkomen goed voedsel. Ps zelf gebruik ik witlof als groenvoer.

              Opmerking


              • #8
                Groenvoer

                Ik zou ze in ieder geval geen bladeren van koolsoorten meer verstrekken, dit kan zeer laxerend werken. Maar ook met sla moet je uitkijken. Sla bestaat voor het grootste deel uit water en dat krijgen ze neem ik aan al genoeg. Overbodig dus. Een klein stukje appel kan ook weinig kwaad; denk er wel om het restant 's avonds te verwijderen vanwege schimmelvorming.
                Als je toch wat groen wil geven, laat dan wat zaadjes van de vogelmuur kiemen en opgroeien. Dit kun je het beste doen op schrale grond, ongeveer 40% aarde en 60% zand. De jonge plantjes zullen snel gaan bloeien en zaad zetten. En om deze bijna-rijpe zaadjes, daar gaat het om. Maar, zoals voor alles geldt: overdaad schaadt!
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking

                Working...
                X