Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ringmaat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ringmaat?

    hallo allemaal,
    nooit gedacht dat ik wat over zebravinken te vragen had (nou heb ik dat ook eigenlijk niet,het is voor een goede vriend).
    de man in kwestie heeft een gezeldschapsvoliere met oa:dikbekcini ,zebravink etc etc.
    mijn vriend had een koppeltje zwartwang bleekrug grijs gekocht.netjes
    ringentjes besteld van 2,5 mm,en nu komt het de jongen waren niet te ringen met deze maat.
    dus mijn vraag is:HOE ZIT HET MET DE RINGMAAT VAN ZEBRAVINK??
    ik las dat er binnen de soort onderscheid word gemaakt tussen zebravink,zebravink tt en uitzonderlijke zebravink en dan natuurlijk de timors.
    de man in kwestie wil voor het eerst in zijn leven naar shows gaan,maar moet dus wel exact weten ,wie wat waar,hoe en waarom.
    mischien denk u wat een domme vraag(dat is dan maar zo,ik wil ook alleen maar iemand helpen).
    en ik heb geen enkele sjoege van zebravinken,dus help helpen aub.
    ik zou een of de andere kweker kunnen bellen natuurlijk maar volgens mij kan het hier op dit forum ook wel.
    mvg:winterkoning

  • #2
    wat je zegt klopt. ik heb ook van andere kwekers gehoord dat ze veel grotere ringen nodig hadden om hun zebravinken te ringen dit waren dus ook tt zebravinken. die tt zebravinken zijn een kop groter en hebben dus ook dikkere pootjes. denk dat je de maat ringen bij de vogels moet meten omdat het voor ons gissen is welke maat die vogels moet hebben. wij kunnen alleen zeggen welke maat onze vogels hebben.

    maar in ieder geval je bewering klopt dat er heel veel verschil in ring maten zit bij de zebravinken.
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      Beste winterkoning

      ik kreeg net dit via de mail ik hoop dat je hier wat heb aan

      ik gebruik 2.7 en 2.9 maar voor de meesten is 2.7 voldoende hangt beetje van de poot dikte af maar ik bestel ze allebei je kunt beter een zebravink met 2.9 ringen als de ouders ook dikke poten hebben zou jammer zijn als je hem op oudere leeftijd weer af moet knippen maar in principe is 2.7 een goede maat

      mvg Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        de meest gebruikte maten nu zijn 2,9 en zelfs 3,2 mm
        zelf hadden we deze maten ook voor onze zebravinken.
        http://members.home.nl/maurice.pieper

        Opmerking


        • #5
          Je moet bij TT kwaliteit zebravinken (grote vogels dus) idd uitgaan van 2,9mm ringen, enkele relatief kleurslagen zoals Agaat e.d. kunnen eventueel ook nog wel met 2,7mm geringd worden, maar ook daar kun je beter 2,9mm omheen doen.
          Ik heb er zelfs al waar echt 3,2mm omheen moet want daar is 2,9mm ook al te klein.
          kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

          Opmerking


          • #6
            Ja idd 2.9 of 3.2 is bij de kwekers van de NZC normaal.

            een zebra met de zelfde maat ring als een York zal steets vaker voor komen
            http://members.home.nl/maurice.pieper

            Opmerking


            • #7


              Zebra??



              York??

              Ach je kan wel zien dat ik geen vogels heb

              Opmerking

              Working...
              X