Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ringenbestelling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ringenbestelling

    ik heb een vraagje:
    als ik in de opgelegde ringlijst kijkt dan zie ik bijvoorbeeld staan winterkoning wettelijke ringmaat 2,4 mm.
    als ik mijn ringlijstje van de bond erbij pakt zie ik daar geen 2,4 mm bijstaan,hoe kom ik dan aan deze ringen als deze niet bij de bond vervaardigt worden?( gelet op de tekst ,overtuigd u dat de gewenste uitvoering en uitvoering leverbaar zijn).
    tja ringen bestellen bij de bec,die hebben ze wel.
    kunnen deze ook bij de bond (tegen normaal tarief) vervaardigt worden dan moeten zij deze toch op de ringlijst zetten?
    volgende kwestie:
    ik lees o.a ,voor vogels die in aanmerking willen komen voor een oorkonde mogen alleen nog maar bedeeld zijn met een ring van de nbvv.
    nu is de oorkonde winterkoning al vergeven maar er zijn meerdere soorten en dus ringmaten die volgens de officiele lijst niet besteld kunnen worden.

    HOE denkt u hierover ?
    mvg:winterkoning

  • #2
    Waar kun je vinden of ze ze niet maken?

    Wat mij vorig jaar opviel was dat de bec en nbvv voor een vogel verschillende maat aangaven. Weet niet meer welke soort.

    Meen wel dat oa de bec in het begin van dit jaar(?) een afspraak had dat de ringmaat niet 100% vaststond maar naar redelijkheid geringd zijn ook mocht.
    Dit was in een overlegsituatie, weet niet of dit echt wettelijk geldt nu.

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        zwartkopje,voor zover mijn kennis van zaken rijkt( en dat is niet veel zoals je hierboven al merkt) is het zoals het staat op de officiele ringenlijst en niet anders,want wat is naar alle redelijkheid ringen.(voor een ieder verschillend).
        Ik heb dit uit tweede hand, dus van iemand die met een onderhandelaar had gesproken.

        Opmerking


        • #5
          Nogal negatief winterkoning..
          Heb even kort nagevragd bij mijn vriend.
          Deze zou het nog even weer navragen bij de "onderhandelaar", echter deze vriend had vogels ook groter geringd kreeg dus ook vragen van een instituut heeft uitgelegd dat hij te laat met ringen was maar dat de huidige ringen er niet afkonden. Toch gewoon de papieren gekregen.

          Opmerking


          • #6
            Winterkoning,
            Schei nou eens uit met altijd je gelijk te willen halen. Dat krijg je toch niet, dus waarom hieraan zoveel tijd besteden? Bedenk gelijk hebben is een, gelijk krijgen is heel wat anders. Ik loop al meer dan 60 jaar mee in de vogelhouderij, dus ik weet best waar het over gaat en ik weet dus ook wel dat er bij de goedwillende vogelhouder wel eens een onbewust verkeerd geringde vogel tussen zit, maar het is zoals zwartkopje zegt: het valt allemaal best mee. Door zo van leer te trekken als jij doet, gooi je telkens opnieuw olie op het vuur en maak je de mensen - die de vogelhouderij geen goed hart toedragen - als het ware wijs dat onze vogels niet goed geringd zijn. Die mensen op hun beurt doen er dan weer een schepje boven op en zeggen dan dat die vogelhouders maar wat aan rommelen daarbij verwijzend naar vogelhouders als jij, die dat zelf steeds maar weer opnieuw blijven beweren. Ik vind dat op zijn zachtst gezegd weinig doordacht. Je mag best de boel eens een keertje wakker schudden, als je denkt er verandering in te kunnen brengen, dat doe ik op zijn tijd zelf ook. Maar niet op deze manier. Schei dus alsjeblieft uit met die flauwekul, want je bereikt er niets positiefs mee. Neem me niet kwalijk, maar dat moest ik even kwijt.
            Harrie

            Opmerking


            • #7
              Waarom reageer je nu weer zo overdreven?
              Ik wilde alleen maar aangeven dat er gepraat is over, wat ik dan maar even redelijk ringen noem, wordt gesproken.
              En dat een vriend wel commentaar kreeg(terecht volgens mij) maar na zijn verklaring dat er niets aan de hand was.

              Je reageerde ook al zo overdreven in je topic over ringmaten. Niemand was daar tegen, je werd echter er opgewezen dat je er dan wel wat mee moet doen. Niet maar afwachten. Dat is zinloos. Het topic was prima, een lijst ook, echter het alleen hier neerzetten levert niets op(je had ook kunnen vragen of iemand een "ingang" had bij bijv. een bond of het ministerie.
              En dan door jou en nog een persoon elke keer maar anderen tegen ringen zijn en dat tropenliefhebbers het nog wel eens merken etc. Tjonge, jonge dergelijke taal heb ik sinds mijn kindertijd niet meer gehoord.

              Ook dit topic is niet gek en het is goed dit eens te bespreken, maar zodra iemand iets (voor jou) tegen jou zegt zit je meteen op de kast.

              Zo helpen we de hobby en dit forum en kennis overdracht niet verder.

              Opmerking


              • #8
                Winterkoning,
                Ik heb je al eens eerder verweten dat je niet goed kon lezen. Dat doe ik nu weer, hoop dat het helpt. Ik schreef: "dus ik weet best waar het over gaat en ik weet dus ook wel dat er bij de goedwillende vogelhouder wel eens een onbewust verkeerd geringde vogel tussen zit, maar het is zoals zwartkopje zegt: het valt allemaal best mee." Ik heb het in mijn vorige bijdrage aan jou dus niet gehad over de sjacheraars en sjoemelende markthandelaren die het allemaal niet zo nauw nemen, maar ondertussen wel onze hobby verzieken. Ik blijf er dus bij dat het bij de ware vogelliefhebber en -houder allemaal best mee valt. Onze pijlen moeten dus gericht zijn en blijven op de lieden die de beschermde soorten zien als een middel om geld te verdienen, zich nergens iets van aantrekken en de kluit voortdurend en bij elke gelegenheid belazeren. Ik hoop dus dat de afspraken die COM-Nederland met Vogelbescherming Nederland hebben gemaakt om samen te trachten sluitende
                regelgeving te maken om aan alle malafide praktijken een einde te maken, zullen slagen.
                Overigens, er zijn ook verenigingen die misschien onbedoeld, maar toch wel degelijk aan de bestaande mistoestanden meewerken. In mijn omgeving ken ik een vereniging waarvan verschillende leden zich met malafide praktijken bezighouden, daarvoor ook al veroordeeld zijn, maar niettemin op elke beurs die deze vereniging organiseert acte de presence geven. Men zou deze mensen in mijn opinie gewoon moeten royeren. Ik persoonlijk beschouw die mensen als paria's die in de georganiseerde vogelhouderij niets te zoeken hebben. Ik ben er van overtuigd dat de bonden dergelijk royementen onmiddellijk zouden overnemen.
                Harrie

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                  ja,
                  ook jij krijgt volledig gelijk van mij.
                  Sorry, weer kleuterschoolwerk. Je schrijft iedere keer dat je al een paar decenia vogels houdt, gedraag je dan ook naar je leeftijd!
                  Vraag je ook eens af waarom je steeds ruzie krijgt, terwijl mensen alleen maar opbouwende krititek geven.(opbouwende krititek = goed bedoeld!)

                  goed lezen: ik ben niet tegen RINGEN maar tegen foutief ringen (dus ook te kleine ringen)en ongeringde vogels (europese cultuur)
                  Heb ik ook nergens beweerd, dus waarom je dit aanhaald is mij onbekend.

                  en inderdaad zit ik zo op de kast als men gewoonweg zegt dat het wel meevalt,moet je eens tegen mijn vriend zeggen die is er ziek van(letterlijk en figuurlijk) ,brengt hem een hoop stress,en waarschijnlijk een fikse boete en een strafblad met aantekening.
                  Ik kan me heel goed zijn gevoelens voorstellen, daar ligt het helemaal niet aan.

                  Soms zit het mee en soms tegen, zie mijn verhaal over mijn vriend. Die NUANCE(wat jij schijnbaar niet kan) bracht ik aan. Ik ben namelijk bang dat het zwart/wit denken meer kwaad dan goed doet. Als wij (vogelhouders)als eigenzinnige, makkelijk ontvlambare mensen te boek komen staan zullen wij minder bereiken. Ten eerste wil ik niet daar bij horen en ook niet dat dergelijke mensen mijn hobby daardoor in de toekomst onmogelijk maken.

                  en over een lijstje maken:wederom,moet ik eerst gegevens hebben(moet namelijk van meer dan een persoon komen om een reeel beeld te krijgen) en dan kan ik pas het LIJSTJE opsturen,naar wie dan ook,dus is dit forum zeker een goede plek om gegevens te verzamelen.
                  Helemaal mee eens, echter je weigerde eerder dit(opsturen oid) pertinent te doen, DAAR wees men (oa. ik) je op.
                  M.a.w. je idee was goed maar zinloos als je er niets mee wil doen, schijnbaar is dat nu veranderd, hulde.

                  ik ben gewoon klaar met praten over dit onderwerp.
                  lees de nieuwsbrief maar van de nbvv en trek je eigen conclusie.
                  winterkoning
                  Je zou het jezelf(en ons) wat makklijker maken door te blijven communiceren en we zouden meer van elkaar kunnen leren.

                  p.s dit zal ook wel weer als negatief worden gelezen,sorry ,de realiteit is niet altijd rozengeur en maneschijn.
                  Tja, contradictio in termino? is het nu negatief of positief

                  Opmerking


                  • #10
                    Tuurlijk joh, je hebt helemaal gelijk.

                    Opmerking


                    • #11
                      het elkaar de mond willen snoeren

                      is er nu niet anders ,dan alleen maar over ringen te zeuren ??ik had zo graag een siets gelezen waar wij als kwekers ook iets aan hebben .
                      soms word ik moe van het kisse bisse , ik was al blij dat wij een beetje verlost waren van dat gedoe .
                      maar mijn idee is dat er hier mensen zijn dat uitgesproken oproer kraaiers zijn ,
                      en er blijft bij mij het vermoeden bestaan dat zij dit weer doen onder valse naam .
                      ps dit wilde ik even kwijt
                      spreek hier niet als eenling hoor

                      hg meeuw

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo Meeuw,

                        Allereerst welkom op dit forum.
                        ik had zo graag een siets gelezen waar wij als kwekers ook iets aan hebben .
                        inhoudelijke
                        The proof of the pudding is in the eating

                        Opmerking


                        • #13
                          bijdrage zwartkopje

                          Ik heb hoogstens een andere kant laten zien, schijnt niet te mogen?
                          Schuilnaam; tja zwartkopjes vnd ik gewoon een prachtige zanger/vogel, maaruh meeuw????
                          Mijn bijdrage? tja lijkt me inhoudelijk, maar effe gezocht naar jou bijdrage kon alleen een verkooppoging zien en deze opmerking.
                          Wie is hier nu goed bezig??

                          Opmerking


                          • #14
                            ringenbestelling

                            Als dit onderwerp niet teruggaat naar daar waar het om gaat, ga ik deze discussie beeindigen.
                            Het is nu niet meer lezenswaardig en nog onvriendelijk ook.

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X