Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinkwater

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Drinkwater


  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Heb je bij Hooijmeier uit Meppel gezeten .
            Niet om kwaad willend te doen maar is gewoon en vraag.

            Opmerking


            • #7
              Hallo Peter,
              Ik ben nog nooit in Meppel bij de heer Hooijmeier geweest. Ken hem alleen van zijn publikaties.
              Groet,
              Harrie

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Harrie van der Linden
                De watervoorziening zoals die ik hier beschreven heb is eigenlijk bedoeld voor broedkooien e.d. .......
                .....
                Ieder voor zich moet zelf maar uitmaken wat hij met de aangereikte informatie
                doet.
                Harrie
                Voilà, dat is maar zo.
                En hoe kleiner de fontein, des te vlugger is het oppassen geblazen.
                En bij twijfel wat het éénzijdig "ecologisch" evenwicht van een drinkwaterfontein kan opleveren bij een omgevingstemperatuur van pakweg 20°-25°C, luttele uren na bevuiling door zelfs alleen maar wat zaadkafjes en/of voedselrestanten van een vogelbek, volstaat het om es een druppeltje onder de microscoop te leggen. Je weet niet wat je ziet.
                Ogenblikkelijk heb je jezelf overtuigd.

                Anderzijds is "bacteriële naaktheid" van drinkwater als resultaat van permanent en overmatig ontsmetten, op termijn een even kwalijke zaak.
                Meestal verdient het aanbeveling om het drinkwater "proper uit de kraan" aan te bieden, zonder verdere zgn "drinkwaterontsmetters", en vervolgens op de gepaste momenten (en met intervallen) binnen het seizoensverloop lichtjes tot matig aan te zuren.
                Maar dan nog, elk moet voor zichzelf maar uitmaken wat hij/zij met de verstrekte info doet.

                Lester
                Ivan Lievens
                http://natuurgould.be/

                Opmerking


                • #9
                  Lester, je hebt mijn bijdrage denk ik niet goed gelezen. Uit mijn verhaal kun je opmaken dat ik bij het gebruik van open drinkbakjes en waterfontijntjes om de ook de jou vermelde redenen niet zo zie zitten, het niet met zoveel woorden zeg, maar het gebruik van beide eigenlijk afwijs. In mijn laatste alinea schreef ik daarom: "Ideaal is het gebruik van een drinkfles met een roestvrijstalen drinktuit met daarin een kogeltje waar aan de onderzijde steeds een druppel hangt." Het is de meest hygienische vorm van waterverstrekking die ik ken.
                  Maar nogmaals eenieder moet zelf maar weten wat hij/zij met de aangerijkte informatie doet.
                  Harrie

                  Opmerking


                  • #10
                    Drinkwater

                    Harry,

                    Hoelang duurt het voordat de vogels eraan gewend zijn.

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Lester ik schreef: "Ideaal is het gebruik van een drinkfles met een roestvrijstalen drinktuit met daarin een kogeltje waar aan de onderzijde steeds een druppel hangt." Het is de meest hygienische vorm van waterverstrekking die ik ken.
                        Jij schrijft dat jij ook die drinkflessen gebruikt dus zijn we dat met elkaar eens. Dat geen enkele manier van voeren/waterverstrekking 100% steriel is, ben ik ook met je eens, maar daar ging het niet over. Het ging over de ervaring die ik met de door mij beschreven drinkflessen heb en met anderen wilde delen.
                        Jij wilt nu een hele discussie hierover beginnen, maar daarvoor ontbreekt me de tijd. Ik blijf liever terzake en dat kost ook al veel tijd.
                        Overigens blijf ik bij mijn mening dat je niet goed leest anders had je in de ruim honderd bijdragen die ik op dit forum heb geplaatst al lang gezien dat mijn voornaam op ie eindigt en niet op y.
                        Harrie

                        Opmerking


                        • #13
                          Drinkwater

                          Beste Vogelliefhebbers!
                          Eenieder zal het wel zo'n beetje op zijn eigen manier doen.
                          In de voliere geef ik drinkwater in een Fauna-fles.Gewoon elke dag vers kraanwater.Het geheel wordt met een flessenreiniger schoongemaakt.
                          Idem in de broedkooien en de kleine vluchtjes.Alleen zijn het dan kleine
                          plastic fonteintjes.
                          Voorts elke dag badwater met Gezasept.
                          Volgens mij vinden de kanaries dat prima en de baas geniet er ook van.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            gesasept

                            Hallo Antoni,

                            waarom gesasept in het badwater dat gebruiken ze toch als de vogels wat aan de diarree zijn ik doe in het badwater wel badzout dit tegen evt vedermijt.

                            m.vr.gr. Harry
                            m.vr.gr. Harry

                            Opmerking


                            • #15
                              Gezasept

                              Hallo Harry!
                              Gezasept gebruik ik hoofdzakelijk voor evt.kleine wondjes,die de vogels in de voliere oplopen. Hiervoor in de plaats kan je natuurlijk ook wel wat jodium in het badwater doen.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X