Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de wereldkampioenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • de wereldkampioenen

    vandaag vogels gekocht bij een liefhebber in België, welke zelf geen tt meer speelt,maar wel vogel voor "wereldkampioenen"kweekt. ze geven aan deze liefhebber ringen en het werk wordt voor hun gedaan. tt klaar maken, tam maken en africhten. en oh wat zijn ze trots al ze wereldkampioen worden!
    ik word nog weleens afgeschilderd als pessimist, maar dit zijn toch de praktijk voorbeelden die plaats vinden. gelukkig is iedere top kweker niet zo, maar de "grote jongens" doen dit wel. het is puur buseniss.
    de kweker zal ik niet noemen die dit doet, hij heeft hier schijnbaar plezier in en hij rekend zelf hele reele prijzen. maar dit licht toch maar weer een tipje van de sluier op.
    de man in kwestie kweekt zelf 300 vogels van dat soort en heeft dus keus zat voor deze twee liefhebbers.
    ook hebben ze beide de afspraak, als de ene ergens speelt, doet de ander niet mee, want ze beconcurreren elkaar niet.
    wat een mooie vogel hobby hebben we toch, om maar even plagiaat te gebruiken.

  • #2
    dan heb je nu vogels van de wereldkampioen in je hok en zullen de verwachtingen ook wel hoog gespannen zijn.

    in een ander forum hebben we het hier ook al wel eens over gehad, noem de namen en je bekijkt zulke kwekers met andere ogen. en de betreffende kweker gaat zoiets toch zeker niet aan de grote klok hangen, is hij ook direkt zijn inkomsten kwijt

    Opmerking


    • #3
      wereldkampioenen

      de kweker heeft ook niet de namen genoemd van de kwekers waar hij dit voot doet. maar wel dat hij dit zo voor hun doet.

      Opmerking


      • #4
        triest is het.....

        Oorspronkelijk geplaatst door louis polane
        wat een mooie vogel hobby hebben we toch, om maar even plagiaat te gebruiken.
        Slaat dit op mijn onderschrift?

        Inderdaad hierover is eerder gepraat, en hoe het ook zit dit soort dingen zijn erg triest en verzieken onze hobby. Misschien inderdaad niet verkeerd om eens namen te noemen maar dan wel die van de "kwekers" die meespelen op tt's met andermans vogels.

        Zelf kan ik weinig begrip opbrengen voor "liefhebbers" die kweken voor een ander: Is het namenlijk niet zo dat het meeste werk zit in het kweken zelf, en dat het meedoen aan een tt dan een soort uitdaging is om te zien waar je al die moeite voor hebt gedaan???

        Maargoed een ieder moet het zelf weten natuurlijk, en ik blijf in de overtuiging dat het merendeel van ons wel liefhebber is en dus eerlijk meedoet.
        Wat een leuke hobby hebben wij toch!

        Opmerking


        • #5
          wereldkampioenen

          de kweker heeft ook niet de namen genoemd van de kwekers waar hij dit voot doet. maar wel dat hij dit zo voor hun doet.

          Opmerking


          • #6
            Hallo allemaal, ik heb het al eerder over deze misstand gehad en kan alleen het geen Louis is tegen gekomen bevestigen. Het is schandelijk maar helaas de waarheid. "Wereldkampioen te koop"
            Laten we er niet te lang bij stil staan en onze hobby niet door zulke mensen bederven.

            Greetings Lucky

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door louis polane
              de kweker heeft ook niet de namen genoemd van de kwekers waar hij dit voot doet. maar wel dat hij dit zo voor hun doet.
              en het is niet mogelijk dat deze kweker dit zegt om zelf meer vogels te verkopen mensen zijn toch gevoelig als men zegt ik kweek de vogels van die kampioenspeler.zolang er geen namen genoemd worden blijft het gissen, en wordt zodadelijk iedere kampioenspeler met argus ogen bekeken.

              tenminste zo zie ik het

              Opmerking


              • #8
                Ik heb me vogels om van te genieten, de eitjes uit zien komen en de jongen groot zien worden.

                Van mij mogen ze allemaal winnen, vind de vogeltjes die ik zelf gekweekt heb toch de mooiste
                Vogels houden is voor mij ( zal het altijd blijven) liefhebberij.

                Probeer deze mensen te verslaan door beter te kweken

                Henk
                vriendelijke groet
                Henk

                Opmerking


                • #9
                  Goede instelling Broto.
                  Ik heb de zelfde instelling en warempel het is me ook nog gelukt.

                  Greetings Lucky

                  Opmerking


                  • #10
                    Wereldkampioenen.

                    Het is maar de vraag om wat voor vogels het gaat in deze,maar even zo goed het is en blijft bedrog niet meer niet minder.Maar het kan ook anders zijn,namelijk verkoop praatjes en daar zijn er velen in onze avicultuur goed in.Als je 300 vogels kweekt en je gaat nergens naar geen show dan zul je wat moeten fantaseren om toch zeer goede vogels te hebben,en te verkopen.
                    Maar even zo goed blijft het dan nog bedrog.
                    Maar je kunt de namen vrijgeven, wat in deze dus niet is gebeurd,van de afnemers,ze zullen tot in hoogste instantie blijven ontkennen.
                    Beter zou zijn om de verhalen verteller aan het schand paaltje te nagelen,al is het maar als waarschuwing voor de toekomst,niet spelen en toch wereld kampioen zijn,gewoon afleren die bla bla,en anders bewijst hij maar het tegendeel.
                    Henk en Lucky we zijn het eens met jullie,het is goddank op de meeste plaatsen anders{zelf hebben we maar 15 koppels vogels incl: TT vogels}En voor ons is het ook een hobby dus.
                    Maar dat deze misstanden aan de kaak gesteld worden,is lovenswaardig en een waarschuwing voor iedereen.
                    Ger.

                    Opmerking


                    • #11
                      moeten wel mooie rijstvogels zijn als je die van 92 pnt in Apeldoorn laat zitten

                      ik heb het ook wel eens gedaan kweken voor een ander.

                      maar dan voor een jeugd lid waar het slecht ging ff voort helpen en heeft hij gelijk vogels voor de kweek.
                      http://members.home.nl/maurice.pieper

                      Opmerking

                      Working...
                      X