Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jicht bij vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jicht bij vogels

    als ik zo regelmatig artikelen lees, wordt er nog wel eens verteld over vogeljicht, op de site van de sep. club eurp. cultuurvogels staat er zelfs een foto, waarbij de vogel duidelijk licht knobbelige poten laat zien. ik zelf heb dit probleem echter ook gehad bij goulds een jaar of tien geleden. het zijn urinezuren welke door slecht fuktionerend nieren meestal veroorzaakt worden. deze zuren zaken altijd naar de laagst liggende delen, dus in dit geval de poten en bij mensen de benen. mijn vader had hier vorig jaar eveneens spontaan last van. wij hebben hem direkt thee gegeven van de fenegriek zaadjes (boontjes) dit heeft een ontgiftende werking en na een paar dagen tot een week werd het minder en genas volkomen, lijkt mij dus ook het proberen waard om dit aan vogels te verstrekken waar dit ook bij gebeurd. de kwaal wordt veroorzaakt door slecht werkende nieren door welke funktie dan ook, maar kan ook ontstaan door een te hoog eiwit percentage, dit is vooral van toepassing bij vogels. voor mensen adviseerd de arts weinig of geen eiwitten, voor mensen is dit 50 gr. per dag, maar liever niet.
    fenegriekzaad is te koop in iedere reformwinkel.

  • #2
    Ik heb het nu met een toviparkiet, een iets dikker pootje , heeft daar ook last van , is ook daardoor erg wankel, dacht eerst dat het door het ringetje kwam.
    Ben er ook mee naar vogelarts geweest die het ook bevestigde dat het een nier kwestie was.
    Dus kan dat fenegriekzaad ook wel eens proberen, baat het niet schaden zal het ook niet.

    Henk
    vriendelijke groet
    Henk

    Opmerking


    • #3
      kamille thee

      wat je ook kunt proberen tegen algeme ontstekingen is af en toe kamille thee geven, dit is ontstekings remmend. maar fenegirk thee is heel goed voor te ontgiften, bij mensen zakt ook vaak de cholesterolspiegel door iedere dag thee te drinken, het smaakt een beetje naar selderij. dit zaad wordt al heel lang gebruikt. je kunt veel informatie verkrijgen op google.

      Opmerking


      • #4
        Hoeveel van dat zaad gebruik je dan om bv een halve liter thee te zetten??

        Henk
        vriendelijke groet
        Henk

        Opmerking


        • #5
          fenegriek

          ik zou proberen met een flinke theelepel vol, voor half liter, de boontjes zetten nl ontzettend uit. maar het is ook belangrijk dat ze er wel van drinken. in de paardesport wordt het heel veel gebruikt. men verkoopt fenegriek poeder, wat voor paarden de luchtwegen schoon houdt en de conditie versterkt. ook dat kun je gebruiken en door het eivoer proberen te doen, kost voor de paardensport niet zoveel, is zelf in emmers verkrijgbaar, tuincentrum Ranzijn en dat soort zaken verkopen het.
          als ze het in sterke concentratie niet drinken zou ik beginnen om het dan verdunder te geven en dan steeds de concentratie op te voeren.
          stop wel eerst met het geven van eiwit rijke voeding, als het genezen is kun je dit vanzelf weer gaan geven.
          wat erg goed de urinewegen doet verwijderen is het geven van paardebloem knoppen, het vergroot de uitstoot van urine, ook mijn geprezen Mariadistelzaad heeft een dergelijke werking.
          ik hoor wel van je als het helpt Henk!

          louis polane

          Opmerking


          • #6

            Opmerking

            Working...
            X