Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloedluis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bloedluis

    Inmiddels kweek ik al weer enkele jaren kanaries in de vrije vlucht buiten. Ik hoor heel veel over bloedluis. Wat is daar dan de oorzaak van? Waar komen die beestjes vandaan? Ik heb er zelf tot hier toe nog nooit last van gehad. Wel een keer van gewone vederluis. Het lijkt mij dat dat afkomstig is van wilde vogels. Komt bloedluis daar ook vandaan? Hoe kom je dan aan bloedluis als je binnen kweekt?

  • #2
    bloedluis

    Bloedluis is altijd al de schrik van menig vogelliefhebber geweest.
    Alleen hoor je hier steeds meer over omdat de middelen die vroeger gebruikt werden, en zeer goed hielpen niet meer verkocht mogen, omdat de meeste stoffen slecht voor de gezondheid waren.
    Buiten in vluchten komt het niet veel voor, omdat ze in de winter dood vriezen en ze een hekel hebben aantocht.
    Ik heb er ook veel last van gehad, maar ik kweek de vogels dan ook binnen.
    Daar is de temperatuur lekker hoog en het vochtigheids gehalte ook.
    Hoe kom je er aan, dat is gemakkelijker dan er aan komen meestal koop je vogels die ze hebben en met luis is het zo dat ze heel snel aan kweken.
    Het hele jaar zie je ze niet en met de kweek zitten de broednestjes weer vol,
    je kunt dit bij de jonge vogels vaak zien dan krijgen ze bleke kopjes door de bloedarmoede, en meestal ben je dan al te laat.
    De remedie die ik aanhoud is, als de eitjes uitkomen met de hand een nieuw nestje maken en na een week doe ik dat weer enz enz.
    Waar ze ook vaak zitten is onder de waterfonteintjes, ze houden van vocht.

    Opmerking

    Working...
    X