Mededeling

Collapse
No announcement yet.

struiken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • struiken

    welke struiken kun je het best in de voliere zetten, ik heb gehoord dat taxus niet aan te bevelen is.

  • #2
    Taxis is giftig(als ze er van vreten)

    Ik heb er Skimmia, Azalia(Prachtig in de bloei nu!!), Jasmijn struikk(bijna 2m hoog). Vlinderstruik kan ook prima, en dan als ranker: De Hop plant, asl die er zin in heeft met mooi weer, groeit die wel 20-30cm op een dag!

    Opmerking


    • #3
      hop

      Oorspronkelijk geplaatst door ime
      welke struiken kun je het best in de voliere zetten, ik heb gehoord dat taxus niet aan te bevelen is.
      Ik heb er hop bij staan als er maar een puntje door het gaas komt vreten ze het al op.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          struiken

          Ik heb er nu staartmezen groenlingen zilveroornachtegaal en er uitgevangen goudvinken, die vraten werkelijk alles op.
          Ik ga er nu klimop, grassen, bruidssluier en laurier inzetten.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Beplanting voliere.

                Hallo
                Als je een beplante voliere wilt hebben moet je eerst kijken wat er voor vogels in zitten want in de meeste gevallen worden de meeste struiken heel snel kaal gevreten. De meeste vogels zijn namelijk gek op de knoppen en de jonge blaadjes. Dit telt zeer zeker voor de europese cultuur vogels. Wil je dan toch nog beplanten neem dan snelgroeiende struiken zoals vlier (dit kun je navragen in een tuincentrum) ook kun je coniferen in je voliere planten. Bedenk wel dat de vogels in een dicht beplante voliere schuw kunnen gaan worden. Dit telt zeker voor jonge vogels die in de voliere geboren worden en dat kan dan weer nadelen geven als je naar tentoonstellingen wilt. Een ander nadeel kan zijn dat de vogels of slecht kweken of dat ze zich snel gestoort voelen en het nest met eieren of jonge verlaten. Succes
                Groet Goudvink

                Opmerking


                • #9
                  vogels

                  Ik wil er zilveroornachtegalen in kweken en die zijn ook gek op knoppen,
                  ze hangen op de kop in de voliere om de hop die aan de buitenzijde groeit op te eten

                  Opmerking


                  • #10
                    vruchtdragende bomen

                    het beste kun je besdragende bomen planten zoals aal-zwarte-blauwebes maar ook lijster en vlierbes. heeft tweeledigefunctie de bessen die gegeten worden en de insecten die door deze bomen aangetrokken worden.

                    Opmerking


                    • #11
                      Bruidssluier, vlinderstruik, hedra zijn ook insekten rijke planten die boven dien snel groeien.
                      maar een taxus kan ook hoor hier is alleen de pit in de bes giftig!!

                      maar ook brandnetel zit nu vol met bladluis.
                      handschoentjes aan en plukken maar.

                      als je insecten wilt hebben kun je ook oud hout uit het bos in je hok leggen.
                      maar ook een banaan,annanas,appel en straks de pompoen trekken zeer veel aan.
                      http://members.home.nl/maurice.pieper

                      Opmerking


                      • #12
                        Ikke,

                        Je kan er ook nog rekening mee houden of je bladverliezende of bladhoudende struiken plant, het ene zowel als het andere heeft zijn voor- als nadelen.

                        Opmerking


                        • #13
                          hej mirjam wat is de site van Wout van Gils dan? ik kan alleen een site over kanarie's vinden en niks over de beplanting in de voliere.
                          Groeten, Ben

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              http://users.skynet.be/woutvgils/

                              Opmerking

                              Working...
                              X