Mededeling

Collapse
No announcement yet.

valkparkiet wil niet naar binnen/buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • valkparkiet wil niet naar binnen/buiten

    Ik heb onlangs een valkparkiet gekregen die uit een kooi kwam. nu zit ie in m'n voliere, maar wil niet uit zichzelf naar binnen. als ik 'm naar binnen doe, wil ie wel naar buiten maar niet terug. iemand enig idee?

  • #2
    valkje

    Oorspronkelijk geplaatst door andre
    Ik heb onlangs een valkparkiet gekregen die uit een kooi kwam. nu zit ie in m'n voliere, maar wil niet uit zichzelf naar binnen. als ik 'm naar binnen doe, wil ie wel naar buiten maar niet terug. iemand enig idee?

    HALLO ANDRE,

    ons tamme valkje verloor ong. 3 maanden geleden zijn popje, ook tam en we doen er alles aan om hem eventueel weer een andere partner te geven, niet omdat ik perse wil kweken ( hij had vorig jaar 4 jongen met haar) maar omdat ik niet graag 1 vogel alleen in de kooi heb.
    Dus in de voliere geplaatst, waar pa en ma ook nog zitten en inmiddels ik denk wel zeker 15 valkjes meer, hij bleef in de buitenkooi ging wel af en toe eten maar meer niet
    In het begin hebben we hem elke avond naar binnen gehaald, maar hij wilde op een gegeven moment ook niet.
    Wel komt hij elke keer als je in de voliere komt op je schouders zitten , samen met nog wat tamme kakarikis.
    We doen hem nu om de zoveel dagen als het echt lekker weer is en wij ook buiten zitten in de buitenkooi en halen hem er s avonds weer uit.

    Als ik jouw bericht zo lees denk ik dan je valkje het buiten prima vindt en toch liever buiten zit dan in de huiskamer ??

    Marianne.

    Opmerking


    • #3
      eigenwijze valk

      hoi
      bedankt voor je reactie. hij mag dan graag buiten willen zitten, maar het voer staat binnen. dat word dus elke keer een probleem. heb je nog tips/aanwijzingen? je kunt natuurlijk zeggen dat het voer naar buiten moet, maar je weet wel wat voor etertjes het zijn he?Heb jij trouwens wel eens jongen gehad? ik heb nu 6 eitjes, maar vorig jaar gingen al m'n jongen na een dag of 2/3 dood helaas. ze werden wel gevoerd maar dat hielp niet blijkbaar. zou het aan het weer gelegen kunnen hebben?

      Opmerking


      • #4
        Probeer eens met wat lekkers te leggen op de overgang van buiten naar binnen gaat hij daar op af dan de volgende keer het lekkers iets verder naar binnen zodat hij in de gaten krijgt dat hij zonder problemen van buiten naar binnen kan en omgekeerd.
        Vogels die altijd binnen hebben gezeten in een kleine kooi moeten wennen aan de "vrijheid" van de voliere.
        Groeten van Hans

        Opmerking


        • #5
          zoals hans het zegt is een hele goeie.

          ik ben gewend om de eerste dagen soms een week, een nieuwe vogel helemaal binne te houden en dan op een gegeven moment het luikje open zetten en vanaf dan nog een paar dagen savonds de vogel naar binnen doen. dat gaat opzich altijd wel goed. maar zoals ik je verhaal lees heb je meerdere vogels erin zitten en word dit lastig ofniet? kijk maar wat je denkt dat het beste te doen is.
          mvg Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking

          Working...
          X