Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ringenadviseur.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ringenadviseur.

    Ringencommissarissen verdwijnen en kunnen ringenadviseur worden. Je hebt het in de column bondsvoorzitter NBvV in " Onze vogels" door de regels lezend verpakt in een verhaal kunnen voelen aankomen. Vorige week officieel bericht de ringenproductie NBvV stopt per 1 april 2023 en wordt uitbesteed. Er moet straks digitaal besteld worden per besteller en ze worden naar de besteller verstuurd. Reden het kan niet meer uit. Weet niet of dit leden gaat kosten, maar Janke zijn droom is uitgekomen.

  • #2
    Eigenlijk wel zo handig toch? Alleen zal dat computer gedoe voor veel oudere leden wel voor problemen kunnen zorgen. Maar daar is vast wel een mouw aan te passen. Oftewel via een bereidwillig familielid of iemand van de vereniging die even een helpende hand toesteekt.
    Last edited by Henk3; 03-12-2021, 15:47. Reden: Typefout
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Zeker handig Henk, waarom steeds maar weer naar de club als je alles thuis kunt bestieren.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
          Zeker handig Henk, waarom steeds maar weer naar de club als je alles thuis kunt bestieren.
          Ik maak hierop uit dat jij het liever bij het oude systeem zou laten. Dat vind ik ook wel prima hoor. Maar zelf bestellen vind ik ook geen probleem. Naar de club gaan we toch wel. Alleen is er daar de laatste tijd ook niks te doen. Ik dacht dat ik ringen besteld had maar dat had ik dus mooi vergeten. We zullen het wel zien.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
            Ik maak hierop uit dat jij het liever bij het oude systeem zou laten. Dat vind ik ook wel prima hoor. Maar zelf bestellen vind ik ook geen probleem. Naar de club gaan we toch wel. Alleen is er daar de laatste tijd ook niks te doen. Ik dacht dat ik ringen besteld had maar dat had ik dus mooi vergeten. We zullen het wel zien.
            Ik besef ook wel dat de digitalisering niet te stoppen is Henk, maar met hoeft nu niet meer naar de contactavond om ringen te bestellen. Op de laatste district vergadering werd ons de vraag gesteld wat kunnen we doen om nieuwe leden te krijgen, er was ook een opmerking kunnen we niet beter zorgen om de oudere leden te behouden. Ik dacht toen aan mijn postduiven tijd, automatisering zoals elektronisch klokken, dit zou de oplossing zijn om meer beoefenaars te trekken, maar mooi niet.

            Opmerking


            • #7
              [COLOR="#0000FF"]Bij alle hobby sporten is de zogenaamde betere en professionelere beoefening de doodsteek geworden.
              Daar werden de lijnen doorgesneden die de oorsprong vormen van de hobby.
              Zien waar de mogelijkheden liggen en dan die gebruiken.
              Dat geeft kansen.
              Als ik me bezig hield met promotie van dergelijk in hobby was er animo in overvloed.
              Veelal was de gevestigde orde de grootste belemmering daarin, helaas.

              Het denken moet om, om terug een basis te vormen[/COLOR]

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                Als ik mij niet vergis was/is NBvV de enige herkende organisatie die de officieel erkende vogelringen zelf produceert.
                Officieel erkende vogelringen betekent vogelringen voor/bij beschermde inheemse, uitheemse vogelsoorten.

                Om de stok helemaal in het hoenderhok te gooien.
                Het heeft ook te maken met zogenaamde "bondsringen" bestemd voor beschermde uitheemse vogelsoorten (Cites) zonder letters NL.
                Op deze manier hoeft NBvV geen kleur te bekennen.
                Zeker nu ringplicht alle Cites vogels van zodra op Europees grondgebied in het openbaar verschijnen..
                In de eerste plaats Cites vogels Bijlage B.
                En dat is in Italie voornaamste probleem bij vogelsoorten zoals rijstvogels, padda's, Bijlage B, ringdiameter type C (3,4 mm inwendige diameter). En die door Italiaanse vogelbond FOI uit circulatie worden genomen.
                Wordt nu type R (3,8 mm inwendige diameter), plus certificaat met nodige informaties uitgegeven door Italiaanse vogelbond FOI.
                Daarover wordt op het ogenblik onderhandeld met Italiaanse Overheid, Italiaanse verantwoordelijken.

                PS. Groot "winnaar" bij al dat gedoe in Italie zijn COM-Spanje en Italiaanse vogelfederatie FOCASI.
                Ook wat betreft COM Mondial 2022.
                Want steeds meer en meer Italiaanse vogelhobbyisten bestellen hun vogelringen bij Italiaanse vogelfederatie Focasi. En die deze vogelringen bestellen bij COM-Spanje.

                Grootte verliezer bij al dat gedoe is COM Internationaal.
                En is nogmaals gebleken tijdens COM Mondial in Turkije.
                Dit was/is een grootte ontgoocheling, teleurstelling.
                Was/is enkel bedoeld in het belang van "postjes". En die al of niet herverkiesbaar zijn.
                Slechte worp, verkeerde hok.

                Opmerking


                • #9
                  [QUOTE=Jan Vriend;538269]
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Bij ons is ook het ringenbestelling gelijk met een andere activiteit, als je dan een spreker hebt en je hebt er ringenbestellers bij is dat toch een leuke bijkomstigheid dat de zaal redelijk gevuld is, evenzo voor de uitbater. Ben ruim 40 jaar ringencommissaris en breng de ringen als het kan zelf rond en onderhoud zo sociale contacten, een kopje koffie in Staphorst, broodje ei in Wanneperveen, bij liefhebbers even naar de vogels kijken. Wil maar zeggen het is niet alleen maar een druk op de knop en naar de brievenbus lopen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
                      Bij ons is ook het ringenbestelling gelijk met een andere activiteit, als je dan een spreker hebt en je hebt er ringenbestellers bij is dat toch een leuke bijkomstigheid dat de zaal redelijk gevuld is, evenzo voor de uitbater. Ben ruim 40 jaar ringencommissaris en breng de ringen als het kan zelf rond en onderhoud zo sociale contacten, een kopje koffie in Staphorst, broodje ei in Wanneperveen, bij liefhebbers even naar de vogels kijken. Wil maar zeggen het is niet alleen maar een druk op de knop en naar de brievenbus lopen.
                      Ja klopt als je het zo doet. Echter niet iedere ringen commissaris zal het zo doen. Wel mooi dat je het op die manier doet. Bij ons worden de ringen op een ledenavond uitgedeeld, in de pauze.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking

                      Working...
                      X