Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Catharina parkiet wilt niet op mijn vinger zitten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Catharina parkiet wilt niet op mijn vinger zitten

    Hoi allemaal!

    Ik heb nu al 2 jaar een Catharina parkiet genaamd Stofkop. Hij is super lief en goed tam. Zo komt hij elke dag op mijn schouder zitten en hij vindt het heerlijk om geaait te worden. Ik merk echt dat ik zijn vertrouwen heb gewonnen. Alleen vertikt Stofkop om op mijn vinger te gaan zitten. Hij heeft dit vroeger wel altijd gedaan, maar is een jaar geleden ermee gestopt. Als ik nu mijn vinger bij zijn voetjes houd en het comando ''op'' zeg (wat ik vroeger altijd gebruik heb). Kijkt hij raar naar mijn vinger of hij denkt dat het eten is. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om mijn vogel opnieuw te trainen om op mijn vinger te gaan zitten?

    Alvast bedankt voor het lezen!

    Met vriendelijke groet,

    Kas

  • #2
    [QUOTE=Kasjuh;538169]Hoi allemaal!

    Ik heb nu al 2 jaar een Catharina parkiet genaamd Stofkop. Hij is super lief en goed tam. Zo komt hij elke dag op mijn schouder zitten en hij vindt het heerlijk om geaait te worden. Ik merk echt dat ik zijn vertrouwen heb gewonnen. Alleen vertikt Stofkop om op mijn vinger te gaan zitten. Hij heeft dit vroeger wel altijd gedaan, maar is een jaar geleden ermee gestopt. Als ik nu mijn vinger bij zijn voetjes houd en het comando ''op'' zeg (wat ik vroeger altijd gebruik heb). Kijkt hij raar naar mijn vinger of hij denkt dat het eten is. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om mijn vogel opnieuw te trainen om op mijn vinger te gaan zitten?

    Alvast bedankt voor het lezen!

    Met vriendelijke groet,

    Kas[/QUOTE
    [COLOR="#0000FF"]
    Wel Kasjuh of moet ik schrijven Kasje ? je zal moeten kunnen bedenken wat de vogel denkt?
    Als de vogel denkt dat er voer wordt aangeboden door de vingers surrogaat nepsnavel kan dat de rem veroorzaken .
    Als de vogel vingers ziet als de poten kan het als een bedreiging worden gezien en daardoor ook al onbegrepen, dat doe je niet onder vrienden.
    Als je weet dat dieren alleen belangrijk vinden dat wat ze fijn vinden eten of badderen bijvoorbeeld.
    Het kan ook bewegen zijn zoals klauteren of wat wij als kunstjes zien.
    Probeer de belangstelling in banen te leiden die veroorzaken dat de vogel het volgt of in ieder geval mee wil doen.
    Partner gedrag kan ook een manier zijn. denk aan veren rangschikken of iets dergelijks.

    Stel dat de vogel trosgierst lekker of interessant vindt en te verleiden is om het afgeschermd door doorzichtig plastic te achtervolgen.
    Dan kan je tijdens het volgen een route doen die de vogel er toe noopt omhoog of omlaag te gaan over takken of andere obstakels.
    Als je rustig observeert kan je zien wat wel en wat geen resultaat veroorzaakt.
    Dat soort bekijken van je vogel kan je leren aan de vogel wat resultaat veroorzaakt en je daarom brengen wat je zoekt.
    Succes ermee. [/COLOR]

    Opmerking


    • #3
      Heb je geprobeerd om je vinger tegen zijn buik te houden.
      Vaak stappen ze dan wel op je vinger.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Wanneer ik dat probeer kijkt mijn vogel me raar aan en denkt hij dat ik hem wil aaien. Dan gaat hij met zijn hoofdje omlaag zodat ik makkelijker bij zijn nek kan.

        Opmerking

        Working...
        X