Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongen kunnen niet vliegen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jongen kunnen niet vliegen.

    Pfff en dan zeggen ze dat zebravinken kweken makkelijk is. Nou hier niet. Volgende probleem heeft zich voorgedaan bij de 4 overgebleven jongen. 1 voor een vlogen ( vielen) ze het nest uit. Gezien de leeftijd niet te vroeg en eerder nog laat uitgevlogen.

    Echter trof ik ze allen spartelend op de grond aan. Ze konden hun poten niet fatsoenlijk gebruiken en vliegen was er ook niet bij. Bij de eerste dacht ik nog iets te vroeg en door de val maar de laatste 2 hebben echt 4 dagen langer gezeten en hadden hetzelfde. De eerste heb ik teruggelegd in een ander nestkasten maar die lag weer op de grond de dag erna. 2e heb ik in een schoenendoos gezet zodat hij er niet uit kon vallen. Die werd wel gevoerd maar toch na een dag overleden. Andere 2 zijn gisteren op de grond aangetroffen levend en spartelend. Voldoende energie maar poten lijken niet te werken en vliegen nog geen centimeter.

    Wat is de oorzaak? Of zou het kunnen zijn?

    Niet ontwikkeld door te vol nest? Inteelt? Komen bij zelfde kweker vandaan. Of gewoon een nest pech.

    Dit koppel heeft eerder een nest verspeeld maar toen lagen de jongen wel te vroeg uit het nest.

    Met de zwartkopsijzen gaat het wel prima. 7 op stok uit 2 koppels en volgende nesten zijn weer in de maak. Dus het is me een raadsel!
Working...
X