Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goudvink jongen bedelen niet meer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Goudvink jongen bedelen niet meer

    Hallo iedereen

    ik kweek al een paar jaar goudvinken heb 3 koppels maar heb sinds vorig jaar bij 1 koppel een probleem
    het probleem is dat als ze jongen hebben ze na zon 6 a 7 dagen niet meer bedelen voor voedsel.
    De pop had vorig jaar van 3 rondes 10 jongen gekregen en waren allemaal dood gegaan.
    En dit jaar gebeurd nu weer precies hetzelfde.
    En ze voert goed alleen na een dag of 6 a 7 open de jongen de snavels niet meer je ziet de moeder ze ook echt steeds aantikken van er is eten maar het lukt niet en uiteindelijk sterven ze
    ze had er dit jaar 3, 2 zijn al dood eentje leeft nog die at gisteren nog goed en sinds vandaag opent die de snavel ook niet meer. Krop is ook leeg nu omdat die natuurlijk geen voedsel meer binnen krijgt.
    De het weer zou geen rol moeten spelen want vorig jaar was het veel warmer en toen gebeurde het ook
    en links zit nog een koppel goudvinken en daar gaat het wel goed mee en iets verderop rechts zitten schotse groenvinken en die gaan ook gewoon goed met de jongen niks aan de hand.

    of zouden een van de ouders gewoon een ziekte hebben ofzo en dragen die dat over aan het ei en zijn de jongen eigenlijk al ziek in het ei?
    coccidiose hebben de ouders niet daar heb ik ze al op nagekeken.
    Of is de goudvink met een bepaalde leeftijd gewoon klaar met jongen groottrekken en worden de resultaten steeds slechter hoe ouder de vogel word? De man is van 2017 en de pop is van 2018
    bij de vlucht ernaast is de man ook van 2017 want dat is een broer en de pop van 2019 maarja daar gaat het wel gewoon goed bij

    wie o wie weet hier antwoord op?

  • #2
    [COLOR="#0000FF"]Kijk in de bekken of ze mooi rood zijn en niet bleek.
    Leeg gezogen door ectoparasieten en bloedeloos, gaan ze suf dood.

    Zomaar een weetje ; katten brengen hun luizen naar vogel plaatsen.
    Die gaan via de neus op weg om de vogels leeg te zuigen.

    Suffe vogel zijn voor de kat of zo je wilt de kattin. [/COLOR]

    Opmerking


    • #3
      Ik zou deze vraag eens stellen op de site van de SEC. Daar krijg je meer reactie denk ik.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        ik had even zijn bekje van binnen nagekeken, de kleur is toch rood
        Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
        [COLOR=#0000FF]Kijk in de bekken of ze mooi rood zijn en niet bleek.
        Leeg gezogen door ectoparasieten en bloedeloos, gaan ze suf dood.

        Zomaar een weetje ; katten brengen hun luizen naar vogel plaatsen.
        Die gaan via de neus op weg om de vogels leeg te zuigen.

        Suffe vogel zijn voor de kat of zo je wilt de kattin. [/COLOR]

        Opmerking


        • #5
          ik las op het internet even wat info over de zweetziekte, toch denk ik dat het dat niet is, ik lees dat de symptomen bv zijn waterig en slijmerige ontlasting bij de jongen en dat is bij mij al niet het geval ontlasting ziet eruit hoe die uit moet zien, ook het nest is hardstikke schoon de pop haalde alle uitwerpselen er altijd uit. Het bizarre vind ik dat toen ik de eerste keer met de pop kweekte het gewoon goed ging 8 jongen groot gekregen alleen vorig jaar en nu is het hopeloos.

          Opmerking


          • #6
            ik zou in plaats van koppels uit elkaar halen eens proberen de eieren te verwisselen en kijken wat er dan gebeurd.

            mvg eddie

            Opmerking


            • #7
              [COLOR="#0000FF"]Vink lees mijn antwoord bij rode kardinaal van je.
              Kan je zomaar een helder moment beleven.[/COLOR]

              Opmerking

              Working...
              X