Waar stoelt uw beloof op?
Moedwillig ingebracht ?
Een natuurlijk verloop volgens mij.
groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Waar stoelt uw beloof op?
Is er al inzicht gekomen Ton?
De inloop was volgens de deskundigen expansie vanuit Pools gebied door Duitslandgebied tot in Nederland.
Zelfs de aanwijzingen wezen erop {genetisch bewijs in gevonden elementen.}
Neem nu de eerste vondsten en het tempo van vervolg vondsten in deze vervolg jaren.
Waar zijn de genetische vondsten? nu gebleven??
Zouden moeten aanwijzen en verwijzen naar herkomst.
Mijn twijfel wordt gevoed door het lopen met aangelijnde wolven in Gelderland en bijzonder op de Hoge Veluwe
De kapot gereden exemplaren en het waarnemen van wolven in dorpsgebieden en steden.
Het totaal verknipte gedrag van zogenaamde wilde wolven.
Ook het prooidieren arsenaal wat ze aanslaan.
Dit alles pleit voor uitzetting en niet voor gebiedsdruk door de soort.zich gaan handhaven lieten een paar op de Veluwe geboren vertoonde scharminkeltjes zeker niet zien.
Maar gelukkig plots hebben we goed florerende roedels van 9 stuks op de Noord-Veluwe
Dit doortrekkende komen we al snel aan tien aanwezige roedels.
Dan komen we aan rond de 100 wolven die nu wel naar België zullen expanderen of Denemarken.
Of had dat al het geval zullen zijn?
Misschien was de de eenzame loopse wolvin wel een super verspreidster en daarom verantwoordelijk voor alle ongemakken.
Moeten we wel vaststellen dat het geen wolven zijn maar slechts bastaarden uit de soort wolf
Een wolvenpaar heeft een leefgebied nodig van 50 tot 100 vierkante meter nodig.
Met de aanwas van 9 goed functionerende, jeugdige exemplaren bij het aanwezige paar op de noord Veluwe, ziet er naar uit dat we mensen moeten gaan verplaatsen.
Immers door vernielde omheining Park hoge Veluwe, is ook daar nakweek ontstaan.
Gezien de waarnemingen in gebied Betuwe tot en met Drenthe op zeker , mogelijk ook al Friesland?.
Mag dan ook verwachten, niet alleen kudden vluchtende edelherten, maar ook al het andere prooiwild van de wolven.
Zal druk worden in het oosten van het land.
In richten als safari land is dan wel een optie, misschien?
100 vierkante meter is 10 bij 10 meter, lijkt me tikfoutje?
Helemaal mee eens, moet kilometer zijn.
Blijft alleen de vraag nog wel bestaan, waar zijn die vrije uitloop kilometers te vinden?
Oostvaarders plassen kan nog wel wat bij.....
groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber