Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantduiven ringen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamantduiven ringen?

    Ik had een vraagje omtrent het ringen van diamantduiven. Ik heb jongen van 5 dagen oud nu maar ik dacht dat ik ze vandaag moest ringen maar op n site stond dat ik ze pas op dag 10 kon ringen? Klopt deze informatie?
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

  • #2
    Ik weet het niet maar de info op sites klopt niet altijd ik kijk zo af en toe eens bij mijn jongen en dan kijk ik zelf of ze groot genoeg zijn. Ik noteer dit dan en voor de volgende nesten weet ik wanneer ik ze ongeveer kan gaan ringen. Maar het kan altijd een paar dagen verschillen, ze moeten natuurlijk genoeg gevoerd worden etc. Maar ik zou dus gewoon zelf even kijken, misschien zelfs al proberen en mocht het niet lukken kijk je later weer. Misschien dat je nog wat kweekverslagen door kan kijken op internet.

    Opmerking


    • #3
      Het ringen van deze duifjes is heel verschillend ,je hebt namelijk duifjes met relatief dunne pootjes en tenen ,maar ook forse.
      Over het algemeen kun je deze duifjes het beste ringen als de stoppels(veren) er door komen en dat zal rond de 10 dagen zijn.


      Gr ,Hubert

      Opmerking


      • #4
        ik geloof nooit dat jij jouw diamantduiven op dag 10 ringt Huibert.

        Diamantduiven ring je inderdaad op dag 5 (dag dat de ogen open gaan), soms is dat op dag 6. Na dag 6 past de ring echt niet meer fatsoenlijk om de poot

        Opmerking


        • #5
          Op alle sites waar ik keek stond ook wat Hubert zei, rond de 10de dag. Volgensmij hebben al die mensen zelf geen diamantduiven gehad want ze vliegen bij mij op dag 10 uit juist. Ben nu wel steeds te laat geweest met het ringen van de diamantduiven, heb er inmiddels wel 5 zitten, 2 bruine en 3 wildkleur en ze kunnen allemaal bont worden nog. Hele mooie actieve beestjes, ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
          Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
          Vergeet niet te kijken op mijn site!
          http://birdbreeder.simpsite.nl/

          Opmerking

          Working...
          X