Ik wilde eerst in mijn oude topic verder gaan, maar op advies toch besloten een nieuwe aan te maken. Ik ben van plan om hier mijn vorderingen bij te houden en natuurlijk antwoorden zien te krijgen op mogelijke vragen/problemen. Hoop natuurlijk ook op ideeën en tips van anderen
.
Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht welke eind juni, begin juli zal worden opgeleverd. Dit biedt de gelegenheid om helemaal opnieuw te starten en sommige dingen misschien beter of anders te doen. Ik heb het standaard houten schuurtje laten vervallen en een geheel onderhoudsvrije volledig geïsoleerde schuur(6 X 3 mtr) gekocht. Om de indeling van de schuur te kunnen maken moest ik de tuin nu al ontwerpen. Het is de bedoeling dat we vanuit het huis en bijna alle plekken in de tuin zicht hebben op de volière. Dit is best lastig als je er nog niet woont. De schuur is trouwens niet geheel voor de vogels. Ik ben van plan de lange zijde van de volière tegen de schutting aan te bouwen. Dit scheelt 6 panelen. Ik vraag mij wel af of ik niet met de hoogte in de knoei kom ivm de maximale schutting hoogte. Ik wil de panelen eigenlijk weer op opsluitbandjes plaatsen. Mijn huidige volière is 220cm hoog. Het bredere deel wil ik geheel overdekken, maar weet nog niet hoe en waarmee. Ik kan niet naar achteren water afvoeren ivm de buren en tegen schutting aanbouwen. Hier zoek ik dus een oplossing voor.
Mijn oude volière ga ik binnenkort afbreken. Ik heb bijna al mijn vogels verkocht en een paar kan ik parkeren bij een bekende. De panelen ga ik opnieuw zwart rollen omdat die lelijk(kaal) is geworden. Hoop dat dit beter gaat dan vorige keer.
Het gaat allemaal nog een tijdje duren voordat ik van start ga, maar heb hieronder wel een ontwerpje van de tuin staan.
Groetjes,
Hans