Pagina 1 van de 56 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 558

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Senior lid
    Thanks
    9

Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Ik wilde eerst in mijn oude topic verder gaan, maar op advies toch besloten een nieuwe aan te maken. Ik ben van plan om hier mijn vorderingen bij te houden en natuurlijk antwoorden zien te krijgen op mogelijke vragen/problemen. Hoop natuurlijk ook op ideeën en tips van anderen.

Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht welke eind juni, begin juli zal worden opgeleverd. Dit biedt de gelegenheid om helemaal opnieuw te starten en sommige dingen misschien beter of anders te doen. Ik heb het standaard houten schuurtje laten vervallen en een geheel onderhoudsvrije volledig geïsoleerde schuur(6 X 3 mtr) gekocht. Om de indeling van de schuur te kunnen maken moest ik de tuin nu al ontwerpen. Het is de bedoeling dat we vanuit het huis en bijna alle plekken in de tuin zicht hebben op de volière. Dit is best lastig als je er nog niet woont. De schuur is trouwens niet geheel voor de vogels. Ik ben van plan de lange zijde van de volière tegen de schutting aan te bouwen. Dit scheelt 6 panelen. Ik vraag mij wel af of ik niet met de hoogte in de knoei kom ivm de maximale schutting hoogte. Ik wil de panelen eigenlijk weer op opsluitbandjes plaatsen. Mijn huidige volière is 220cm hoog. Het bredere deel wil ik geheel overdekken, maar weet nog niet hoe en waarmee. Ik kan niet naar achteren water afvoeren ivm de buren en tegen schutting aanbouwen. Hier zoek ik dus een oplossing voor.

Mijn oude volière ga ik binnenkort afbreken. Ik heb bijna al mijn vogels verkocht en een paar kan ik parkeren bij een bekende. De panelen ga ik opnieuw zwart rollen omdat die lelijk(kaal) is geworden. Hoop dat dit beter gaat dan vorige keer.

Het gaat allemaal nog een tijdje duren voordat ik van start ga, maar heb hieronder wel een ontwerpje van de tuin staan.

Groetjes,

Hans
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails tuintekening 1024X768.jpg   tuintekening bovenaanzicht 1024x768.jpg   tuintekening bovenaanzicht1 1024x768.jpg  

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    334
    mooie plannen Hans, altijd leuk om zoiets uit te dokteren....

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik kan de link niet bekijken hoe werkt dit.

Senior lid
    Thanks
    9
    Als het goed is kun je gewoon op de kleine afbeeldingen klikken. Bij mij werkt dit wel.

Ik maak trouwens nog een sluis in het buitengedeelte. Die komt te zitten bij het linker raam. Dit moet wel want anders kan ik het raam niet openzetten. Het binnenhok komt dus links van het linker raam te zitten.

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    Ziet er fantastisch uit Hans, Mooie ruimte zo. Gezien de ruimte heb je wellicht ruimte voor een stroompje water, zit je aan zo iets te denken?

Senior lid
    Thanks
    9
    Ik hoop dat het straks in het echt er ook zo mooi uit gaat zien. Het lijkt mij idd wel leuk om iets met water te gaan doen. Ik ben alleen bang dat het water snel vervuilt door uitwerpselen van de vogels. Mijn vriendin vindt iets met water ook erg leuk.

Ik zit nog steeds te denken hoe ik het dak moet maken en waarmee. Het moet een beetje passen bij het geheel. De goot moet wel aan de voorzijde komen ivm de schutting waar ik tegenaan bouw.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    334
    als je het wil overdekken, zou ik kanaalplaat nemen.

wel wat duurder, maar ontzettend sterk, en mooi licht doorlatend.

Senior lid
    Thanks
    9
    Ik heb nog een grote polycarbonaatplaat(opaal), die lag op mijn vorige volière. Ik ga zeker weer dit soort platen gebruiken, zit alleen te denken hoe de constructie moet worden. Het moet natuurlijk niet lekken. Die platen moeten in een soort profiel komen.

Als ik de volière tegen de schutting aan ga bouwen dan kom ik niet hoger dan ongeveer 205cm. Is dit niet wat laag? Ik zou hoger wel mooier vinden, maar dit kost mij extra panelen.

Ik wil het gaas van mijn panelen opnieuw zwart maken met Hammerite. Na een paar jaar wordt het lelijk en op sommige plekken kaal heb ik gemerkt. Welke type roller ik moet gebruiken weet ik niet meer. Wie zou dat mij kunnen vertellen?

Groet,

Hans

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    334
    ik gebruik een gewone lakroller.

en doe het gaas om de 2-3 jaar ook opnieuw.

Senior lid
    Thanks
    9
    Ton, verdun jij de Hammerite? Neem aan dat je het gaas eerst weer even schoonmaakt voordat je weer gaat rollen?

Pagina 1 van de 56 1231151 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten