Pagina 6 van de 56 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 558

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Senior lid
    Thanks
    10
    Bij mij zijn de balken ook 7 x 7 cm. En ik heb ook polycarbonaat platen liggen. Je moet er wel voor zorgen dat de voor en achterzijde van de platen goed afgedicht is om te voorkomen dat er vuil in komt.

Senior lid
    Thanks
    9
    7x7 is best dik. Hebben jullie het gaas er mooi strak op gekregen? Je leest bij die Alu panelen altijd dat het gaas gewalst is. Ik weet niet hoe dit bij zelfbouw zit. Het dak moet ongeveer 3.5mtr bij 4 mtr worden met een goot en afvoer. Ik ben helaas zelf niet echt een handige Harry.

Senior lid
    Thanks
    9
    Afgelopen week aardig fris buiten geweest en had de kachel in mijn schuur op 15 graden staan. Best warm dus en heb dan ook in de afgelopen2 weken 66Kwh verbruikt. Gelukkig gaat het wat warmer worden en heb de temperatuur naar 12 graden verlaagd. Ik wilde eens testen wat ik met deze ventilatorkachel verbruik. Ik ben nieuwsgierig naar iets wat minder verbruikt.

Senior lid
    Thanks
    9
    Donderdag als het weer een beetje meezit gaan we starten met het bouwen van het buitengedeelte. Ik heb balkjes/palen van Douglas hout laten maken van 45x70mm. Ik heb ze laten impregneren en gelijk laten voorzien van een zwart kleurtje. Dit past mooi bij de rest van de tuin. Het zwart gecoate gaas ga ik zo ophalen. Ik vind het nog steeds schandalig duur. Het is denk ik het duurste van alles. Mijn vorige panelen heb ik zwart geschilderd, maar na 2 jaar werd dat toch lelijk. Daar heb ik natuurlijk straks geen last mee van. Nu moet ik nog opzoek naar een bedrijf die het dak kan maken van polycarbonaat panelen. Wil het graag in profielen hebben zitten met goot. Valt niet mee om een bedrijf te vinden.

Senior lid
    Thanks
    9
    Het wordt helaas dit lange weekend niets met bouwen. Het is wat fris buiten en het regent regelmatig. Het hout is natuurlijk wel a binnen. Ik moet zeggen een mooie partij. Ik heb zwart gepoedercoat gaas, een zwarte schutting als achterwand en zwarte palen. Ik vrees dat het wel heel donker wordt allemaal. Wie heeft er nog tips mbt polycarbonaat platen dak? Ik zoek eigenlijk een bedrijf die dit soort dingen maakt voor een voliére.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    334
    Ik heb het zelf gedaan toen, je kan het goed zagen met een handcirkelzaag met fijn blad.

Met de juiste profielen werkt het makkelijk.

Senior lid
    Thanks
    10
    Bij mij heeft een timmerman de platen met een slijpschijf op maat gezaagd en bevestigd.

Senior lid
    Thanks
    9
    Thanks, ik zal eens kijken. Misschien dat ik op werkspot even een advertentie plaats. Ik ben zelf niet echt handig dus zelf bouwen wordt hem helaas niet. Eerder geplaatste foto van het hout is wel wat groot geworden. Ik moet langzaam ook eens gaan nadenken over welke vogels ik ga nemen. Ik mis natuurlijk al een deel van het seizoen.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    334
    waar je wel op moet letten is de hartmaten van je dak.

de panelen zijn denk ik 1 meter breed, plus je aluminium profiel.

dat is wel handig als het goed op je dak past.

Senior lid
    Thanks
    9
    Zo, we zijn aan het werk geweest en we hebben al wat staan. Er moeten nog wat planken gemonteerd worden en er is nog wat schilderwerk. Het gaas moet er nog op en natuurlijk het dak. Ik zit nog te twijfelen of ik het gaas voor het dak aan de onder of bovenzijde van de liggers monteer. Ik denk dat de bovenzijde misschien niet zo handig is ivm het monteren straks van de polycarbonaat platen. Iemand nog tips om het gaas er goed strak op te krijgen? Ik hoop dat de foto's groot genoeg zijn, vindt ze zelf eigenlijk wat klein.

Pagina 6 van de 56 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten