Weer ff een update. In mijn vorige bericht gaf ik aan dat Forbes Papagaai amadines een nest van vijf hadden, maar dit bleken we zes. Deze zitten in een broedkooi en wacht nu tot ze op kleur zijn. Kijk er wel van op dat zulke kleine vogeltjes 11 jongen produceren in twee nesten.
Ik heb van mijn koppel Dornastrildes 1 jong. Het was het eerste nest voor dit koppel. De pop zit nu op vijf eieren, ben benieuwd.
Mijn blauwe koppel Goulds hebben drie jongen. Dit was ook het eerste nest voordat koppel. Hoop dat ik de jongen nu wel op kleur krijg want afgelopen winter zijn de meeste uiteindelijk dood gegaan. Het ontbreekt mij aan een uitvliegkooi wat misschien wel een gemis is voor jonge vogels.
Helaas is de pop van mijn koppel Rode Kardinalen overleden. Erg erg zonde, maar was niets meer aan te doen. Ik ben er zelfs nog mee naar de dierenarts geweest in Sneek. Ze had haar darmen e.d. er uit geperst. Het was teveel om terug te masseren dus moest haar laten inslapen.
De panelen voor mijn nieuwe volière heb ik binnen, zie foto. Ik zit nog na te denken hoe ik het binnenhok wil hebben. Heb wat offertes opgevraagd mbt een hokje bestaande uit sandwichpanelen, maar dit blijkt ondanks een kleine hokje toch erg prijzig.
Ton, mijn aquarium is nog steeds niet binnen. Het schiet totaal niet op met deze aqariumbouwer en het wordt langzaam echt vervelend. Ik heb in ieder geval geleerd dat ik niet meer met een start-up in zee moet gaan. Dacht gun het die jongen en hij moet ook leren, helaas fout gedacht. Ik heb verder alles al klaarliggen.
![]()