Pagina 54 van de 56 EersteEerste ... 4445253545556 LaatsteLaatste
Resultaten 531 tot 540 van de 558

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    334
    Als het klaar is maar wat foto's plaatsen. Ben benieuwd.

Senior lid
    Thanks
    9
    Weer ff een update. In mijn vorige bericht gaf ik aan dat Forbes Papagaai amadines een nest van vijf hadden, maar dit bleken we zes. Deze zitten in een broedkooi en wacht nu tot ze op kleur zijn. Kijk er wel van op dat zulke kleine vogeltjes 11 jongen produceren in twee nesten.

Ik heb van mijn koppel Dornastrildes 1 jong. Het was het eerste nest voor dit koppel. De pop zit nu op vijf eieren, ben benieuwd.

Mijn blauwe koppel Goulds hebben drie jongen. Dit was ook het eerste nest voordat koppel. Hoop dat ik de jongen nu wel op kleur krijg want afgelopen winter zijn de meeste uiteindelijk dood gegaan. Het ontbreekt mij aan een uitvliegkooi wat misschien wel een gemis is voor jonge vogels.

Helaas is de pop van mijn koppel Rode Kardinalen overleden. Erg erg zonde, maar was niets meer aan te doen. Ik ben er zelfs nog mee naar de dierenarts geweest in Sneek. Ze had haar darmen e.d. er uit geperst. Het was teveel om terug te masseren dus moest haar laten inslapen.

De panelen voor mijn nieuwe volière heb ik binnen, zie foto. Ik zit nog na te denken hoe ik het binnenhok wil hebben. Heb wat offertes opgevraagd mbt een hokje bestaande uit sandwichpanelen, maar dit blijkt ondanks een kleine hokje toch erg prijzig.

Ton, mijn aquarium is nog steeds niet binnen. Het schiet totaal niet op met deze aqariumbouwer en het wordt langzaam echt vervelend. Ik heb in ieder geval geleerd dat ik niet meer met een start-up in zee moet gaan. Dacht gun het die jongen en hij moet ook leren, helaas fout gedacht. Ik heb verder alles al klaarliggen.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    334
    Leuk dat de forbes het goed doen.
    Van de blauwe goulds hoor je wel vaker dat ze niet zo sterk zijn. Misschien een gemis aan zon ?
    Jammer van je pop van de kardinaal. Het zijn wel sterke vogels, maar dit is gewoon pech.
    Ben benieuwd naar je nieuwe buitenhok. Straks maar wat foto's plaatsen dan.
    Hoe lang wacht je nu al op je aquarium?
    Ik zou het al zat zijn.

Senior lid
    Thanks
    9
    Ik wacht al 7 maanden en hij is nog niet klaar. Ik ben een maand terug wezen kijken en toen was hij lang niet zo ver als ik dacht. Ik vermoed dat hij nu nog niet veel verder is. Wat ik gezien heb zag er ook niet echt netjes uit. Dit zal nog wel een staartje krijgen. Ik heb in ieder geval duidelijk gemaakt dat het geheel niet eerder wordt verzonden dan dat ik bij hem ben geweest en tevreden ben. Ik moet zeggen dat door het lange wachten mijn motivatie bijna tot nul gezakt is.

Senior lid
    Thanks
    10
    Hans, ik heb enkele jaren geleden ook blauwe goulds gekweekt. Blauwe goulds hebben vitamine A nodig. Ik deed die altijd in het drinkwater. Zonder vitamine A zijn ze veel kwetsbaarder.

Senior lid
    Thanks
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G de Beer Bekijk Bericht
    Hans, ik heb enkele jaren geleden ook blauwe goulds gekweekt. Blauwe goulds hebben vitamine A nodig. Ik deed die altijd in het drinkwater. Zonder vitamine A zijn ze veel kwetsbaarder.
    Ik geef 1 keer per week multivitaminen, ik weet niet of daar genoeg aan vitamine A in zit?

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    334
    7 maanden en dan nog niet klaar.....
    Ik had na 1 maand al weg geweest.
    Ik ben gewend om veel zelf te doen. Dus niet gewend om te wachten.
    Laatst gewijzigd door Ton; 30-12-2020 om 18:46.

Senior lid
    Thanks
    10
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn Bekijk Bericht
    Ik geef 1 keer per week multivitaminen, ik weet niet of daar genoeg aan vitamine A in zit?
    De kwekers waar ik destijds de blauwe goulds kocht adviseerden mij vitamine A. Dat heb ik gedaan en had geen uitval. Ik adviseer je vitamine A te geven. Niet goed, geld kwijt.

Senior lid
    Thanks
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
    7 maanden en dan nog niet klaar.....
    Ik had na 1 maand al weg geweest.
    Ik ben gewend om veel zelf te doen. Dus niet gewend om te wachten.
    Bij Diebo in Utrecht en die geven aan dat een maatwerk aquarium bij de grote bouwers tegenwoordig wel 5 maanden duurt. Zelf een aquarium plakken van Optic White glas, randen Poly slijpen en gaten boren daar moet je de spullen voor hebben. De rest zou idd wel kunnen. Ik wacht uiterlijk tot half januari en anders zet in mijn rechtsbijstand er op.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    334
    Hans, al nieuws verder ?
    Heb in een ver verleden zelf ook aquariums gelijmd. Qua maatvoering en laten slijpen, plus de gaten, als je een goede tekening maakt, dan kan elke glas leverancier je helpen.

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten