Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek tot nu toe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweek tot nu toe

    hallo allemaal ben nieuwschierig hoe de kweek bij jullie verloop dus wil je wat kwijt bijv. welk soort of aantal laat het even weten gr wokheumer

  • #2
    Momenteel van de grote kruisbek de eerste 3 jonge een dag of 15 oud, ander koppel op eieren zitten. Van de gewone kruisbek 3 jonge al zelfstandig, vandaag in een nieuw nest de eerste jonge uit zouden er nog 3 moeten volgen en een ander koppel op eieren.
    De Noordse barmsijzen zijn nog niet aan de gang.

    Groetjes Dennis.

    Opmerking


    • #3
      hallo alcampo
      mooi resultaat tot nu toe succes bij de barmsijzen gr wokheumer

      Opmerking


      • #4
        Denk dat 95% van de EC-kwekers, buiten-kwekers zijn en dan is het voor hen nog erg vroeg in het seizoen. Alleen kruisbek kwekers en binnen kwekers zullen al volop bezig zijn.
        Bij mij is het in ieder geval nog rustig hoewel je aan de vogels ziet dat het binnenkort gaat beginnen.

        Opmerking


        • #5
          nog wa zeer vroeg: voor buiten kweek. .

          Opmerking


          • #6
            Zit nu op 23 zilverbekjes
            2 loodbekjes en een kleine 12 eieren die deze week moeten uitkomen
            Groetjes van marco

            Opmerking


            • #7
              kleur zilverbekjes???

              hallo kweek je ook verschillende kleuren zilverbek of alleen wildkleur.
              ik kweek opaal,bleekrug ino wildkleur donkerbuik en misschien roodbruin,mvg
              Bijgevoegde Bestanden

              Opmerking


              • #8
                Kweek 2012

                Ik kweek met grote kruisbekken, kleine kruisbekken, himalaya kruisbekken, Marokkaanse kruisbek, grote goudvink, Europese citroensijs Europese appelvink witvleugelappelvink en Europese kanarie.
                Ik heb van de kleine kruisbekken 3 nesten onbevrucht gehad, reden het koppel verstaat zich niet te best. Van de Himalaya heb ik nu 6 jongen, 3 in het nest en 3 bijna zelfstandig en het andere koppel begint met broeden. De Marokkaanse zit op 4 eieren waarvan er bevrucht zijn. De grote daar heb ik 4 grote uitvliegen en 15 in de nesten en 2 koppels op eieren. Een koppel heeft nest klaar maar nog geen eieren.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jean R
                  Ik kweek met grote kruisbekken, kleine kruisbekken, himalaya kruisbekken, Marokkaanse kruisbek, grote goudvink, Europese citroensijs Europese appelvink witvleugelappelvink en Europese kanarie.
                  Ik heb van de kleine kruisbekken 3 nesten onbevrucht gehad, reden het koppel verstaat zich niet te best. Van de Himalaya heb ik nu 6 jongen, 3 in het nest en 3 bijna zelfstandig en het andere koppel begint met broeden. De Marokkaanse zit op 4 eieren waarvan er bevrucht zijn. De grote daar heb ik 4 grote uitvliegen en 15 in de nesten en 2 koppels op eieren. Een koppel heeft nest klaar maar nog geen eieren.
                  Hallo Jean,heb jij het afgelopen seizoen met de citrinella's gekweekt of is dat niet gelukt?
                  En hoe heb jij ze zitten als ik vragen mag?
                  Ik heb ze in het verleden gehad en denk erover om ze weer aan te schaffen of anders de corsicaanse,moet nog even kijken hoe of wat,er staat nl nog wel meer op mijn verlanglijstje
                  Mvg,
                  Kingfisher.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door wokheumer
                    hallo allemaal ben nieuwschierig hoe de kweek bij jullie verloop dus wil je wat kwijt bijv. welk soort of aantal laat het even weten gr wokheumer

                    Opmerking


                    • #11
                      bij ik ook: zijn wel botvinken en putters. nog veel te vroeg .

                      Opmerking


                      • #12
                        Europese citroensijs

                        Hallo Jean,heb jij het afgelopen seizoen met de citrinella's gekweekt of is dat niet gelukt?
                        En hoe heb jij ze zitten als ik vragen mag?
                        Ik heb ze in het verleden gehad en denk erover om ze weer aan te schaffen of anders de corsicaanse,moet nog even kijken hoe of wat,er staat nl nog wel meer op mijn verlanglijstje
                        __________________
                        Mvg,
                        Kingfisher.
                        Cini or no cini that's not the question at all


                        Ik heb ze voor het eerste jaar, een koppel zet ik bij de grote kruisbekken en een koppel in een grote kweekkooi.
                        Dan zie ik wel of het gaat lukken.

                        Opmerking


                        • #13
                          Hier op het moment 16 jongen van grote putters en 2 zwartkopsijzen
                          http://secvalkenburg.weebly.com

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door medaar
                            bij ik ook: zijn wel botvinken en putters. nog veel te vroeg .
                            Hallo Medaar,

                            Wanneer hang jij de nesten dan bij jouw vogels? Ik heb dit jaar licht gegeven omdat de eerste ronde er veel onbevruchte eieren waren. Dit om de goudvinkenmannen broedrijper te krijgen. De putters beginnen bij mij altijd later, zo rond eind april bij de overjarige vogels.

                            Groeten,
                            Guy

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik heb ze voor het eerste jaar, een koppel zet ik bij de grote kruisbekken en een koppel in een grote kweekkooi.
                              Dan zie ik wel of het gaat lukken.[/QUOTE]

                              Ben benieuwd Jean,laat maar eens weten of het lukt,zijn prachtige vogels met een leuke zang.
                              Mvg,
                              Kingfisher.

                              Opmerking

                              Working...
                              X