Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roodkopamadine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • roodkopamadine

    ik zit met een vraag ik heb een koppel roodkoppen zitten in een vlucht met wat andere tropen nu hebben ze 3 jongen die gisteren zijn uitgevlogen en wat blijkt ze hebben alle 3 een kruisbek komt dit vaker voor bij deze vogels ik had vorig jaar ook jongen van dit koppel en daar was niets mis mee

  • #2
    Hoe het precies zit weet ik niet, maar dit komt vaker voor bij deze vogels. Ik meen dat hier ook erfelijkheid meespeelt.
    Ruud.
    www.strekervogelvrienden.nl

    Opmerking


    • #3
      121 x bekeken en niemand die hier nog iets op weet

      Opmerking


      • #4
        Ik heb met deze soort vogels nog nooit gekweekt,en is de eerste maal dat ik hierover hoor.Dus zou het echt niet weten.

        Opmerking


        • #5
          kruisbek

          Ik heb het dit jaar ook meegemaakt bij een nest van een van mijn koppels rijstvogels, die tot op heden normale jongen hadden voortgebracht. Voor mij nog steeds een raadsel, daar in het 2e nest allemaal normale jongen lagen. Het kan misschien erfelijk zijn, maar dan moeten er in ieder legsel afwijkende jongen liggen zo redeneer ik.

          Opmerking


          • #6
            wacht af wat hier op komt wil het wel graag weten

            Opmerking


            • #7
              of zou het door deze temp komen omdat we zo een mooie zomer hebben

              Opmerking


              • #8
                Pieter G. van der Ploeg
                Kweeknummer - 6NUM
                E - pgvdploeg @ gmail.com

                Opmerking


                • #9
                  qwa voer is er niets veranderd en medicatie kan niet want dat gebruik ik niet

                  Opmerking


                  • #10
                    Roodkopamadine staan ervoor bekent dat ze regelmatig problemen hebben met hun snavels. Niet alleen gekruiste snavels komen voor, maar ook scheef groeien van de ondersnavel of bovensnavel komt voor.
                    Ook hebben deze vogels regelmatig last van schilfers op de snavel.
                    Ondersnavels die breder zijn dan de bovensnavel komt ook voor.
                    Voorzover ik heb kunnen nagaan heeft dit niets met inteelt of voeding te maken.
                    Wat de ware oorzaak is weet ik ook niet, het is echter een gegeven dat deze vogels hier meer last van hebben dan andere vogels.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb een koppel gehad vorig jaar en de eerste broedronde waren 3 jongen met allemaal probleemsnavels. 2 mannetjes kon de snavel wel bijgeknipt worden maar het kwam steeds terug. 1 popje was de snavel zo hard misvormd dat er nog niet meer aan geknipt kon worden
                      De tweede ronde 2 mooie poppen met mooie gezonde snavel

                      Ik weet ook niet wat de oorzaak er van was dat de eerste ronde problemen met de snavel gaf en de tweede totaal niet.

                      Wat ook vreemd is dat bij jouw de snavels meteen gekruist zijn.
                      Bij mij hadden ze perfecte snavels bij uitvliegen(zwarte kleur).
                      Toen de snavels roze werden begonnen de problemen en dan zijn we toch enkele weken verder.

                      Greetz Leffe

                      Opmerking

                      Working...
                      X