Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zebravink eet haar eigen ei op.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zebravink eet haar eigen ei op.

    Beste forumbenutigers,

    Een tijdje terug had ons koppeltje Zebravinken 5 eieren.
    Daar van is er een uit gevalen of zij hebben het er uit gegooid. Het ei lag toen om de grond. Ik kwam binnen om voer te geven en ik zag opeens dat ze het ei aan het op eten was. Ze kreigen genoeg eten. Elke dag vers water en bad water en elke dag eivoer.

    Weten jullie misschien hoe dit heeft kunnen gebeuren?

    Met vriendelijke groet,

    VogelKweker.

  • #2
    Geef je ze ook kalk?

    Het kan ook zijn dat ze helemaal geen voedingsstoffen te kort komt, maar het ei wilde "opruimen" (als in de natuur een ei per ongeluk uit het nest valt, dan zien predatoren misschien dat er een nest in de buurt is, dus dan zou het misschien slim zijn om dat ei dan maar zelf op te eten om het nest veilig te houden?)

    Het is moeilijk te zeggen waarom ze zoiets precies doen, maar zolang ze de rest van de eieren niet kapot maakt, zou ik me niet teveel zorgen maken.

    Opmerking


    • #3
      Ze krijgen Kalk.

      Dat kan het misschien inderdaad zijn. De Zebravinkjes zitten nu momenteel op 4 eieren. We verwachten de eerste jongkies deze week of volgende week.

      Met vriendelijke groet,

      Vogelkweker

      Opmerking


      • #4
        geef je ook sepia ?
        m.v.g jan

        onder typ fouten voor behouden !

        Opmerking


        • #5
          hey,

          krachtvoer helpt vaker ook, teminste bij mij.
          het komt ook voor als er een ei in het nest kapot gaat en de man merkt het eet hij ze allemaal op.
          Of als ze onbevrucht zijn en te lang liggen, worden ze meestal eruit gegooid voor een nieuw legsel.
          dit zijn mijn ervaringen

          Opmerking


          • #6
            Ik had 9 eitjes nu nog 6 naar mijn weten is er niets uit gevallen ?

            Opmerking

            Working...
            X