Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gould amadine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gould amadine


  • #2
    dit zou kunnen duiden op stres waar door ja zeg het maar
    Henk Dijkkamp

    Ik weet niet alles maar doe mijn best.

    Opmerking


    • #3
      Missschien teveel en te lange verlichting,gebeurd op TT ook wel eens, vaak wordt er dan een plaatje of kartonnetje boven op tt kooi gelegd zodat de vogel iets donkerder komt te zitten,gaat dan van zelf weer over.
      Ger.

      Opmerking


      • #4
        draaien met het kopje

        hallo tropicbird,

        Het kan ook duiden op draaihalsziekte en daar is niets tegen te doen het enigste middel is de vogel helaas laten inslapen.
        kijk het nog een week aan en als het dan erger wordt zul je afscheidvan de vogel moeten nemen.
        m.vr.gr. Harry
        m.vr.gr. Harry

        Opmerking


        • #5
          Stress/te Veel En Te Lang Licht/draaihalsziekte

          Als wat schaduw niet helpt(waardoor ook stress kan ontstaan,omdat de vogel
          zich niet aan het licht kan onttrekken),dan ziet het er niet goed uit.
          Idd. een weekje aanzien en in de schaduw plaatsen.
          Als de vogel dan toch nog met de hals draait en moeilijk naar de voerbak en/of drink-/badplaats vliegt. Dan is het over en uit.
          Ook al houd je de vogel in leven,voor zo lang het duurt,hij moet absoluut worden uitgeschakeld van de kweek.Het is tevens de tijd eens goed na te gaan waaruit deze vogel voorkomt,opdat je met die combinatie beslist niet
          verder kan.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            bedankt.

            Dank voor jullie reacties.

            Ik denk niet dat het draaikopziekte is, want ze doet voor de rest normaal.
            Ze eet drinkt en vliegt normaal, ik hou het maar op stress, ik zou alleen niet weten waarvan.
            De vogels staan in een rustige omgeving zonder stressvormende dingen ( hond, kat, kinderen, wilde bewegingen, enz.), dus ik kijk het nog een tijdje aan.

            Groet.

            Opmerking


            • #7
              Een wel vaker voorkomend probleem is vit b tekort, hetgeen dezelfde tekenen geeft als draaihalsziekte

              Opmerking


              • #8
                draaihals?

                Mocht het draaihalsziekte zijn dan zal de vogel vanzelf wel doodgaan.
                Zet hem nu toch maar apart van de anderen. En hou de rest goed in de gaten. Raadpleeg eventueel zo snel mogelijk een vogeldierenarts. Het zou zonde zijn als al je vogels besmet worden. Met zelf sympthonen en vervolgens diagnoses stellen kun je geluk hebben maar evenzo goed pech. Wat als je het niet bij het rechte eind hebt?
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking

                Working...
                X