Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogelgriep jun 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• euphonia
    replied
    De ornitholoog denkt dat de oorsprong van de vogelgriepvirussen in de stallen bij het pluimvee ligt. Wilde vogels zouden dus hier ziek worden van de ziektekiemen die onder commercieel gehouden pluimvee leven
    Dat vermoeden bestond al een tijdje maar niemand vond het geloofwaardig. Wat ik zelf altijd opmerkelijk heb gevonden is dat er bij de vogelhandelaren en vogelwinkels zoals wij die kennen ook nooit vogelgriep gevonden is. Dit omdat er veel import was en nog steeds is.
    Last edited by euphonia; 15-01-2017, 21:20.

Leave a comment:

• Henk3
    replied
    Zojuist gelezen op internet: Vogelgriep verspreidt zich precies andersom
    http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opme...G&ocid=UE01DHP

Leave a comment:

• van Tuijl
    replied
    Not for exotic birds as of this moment. There are some areas in the Netherlands right now with some restrictions but those only concern poultry

Leave a comment:

• Gulda
    replied
    Hi, I have a question or Netherlands there are any restrictions on the transport of birds because of bird flu? I ask for exotic birds, Goldfinch enr Bullfinch.

Leave a comment:

• Jan Vriend
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
    De Mod's moeten maar ingrijpen als ik te ver ga maar zijn die lui bij het reformatorisch dagblad nu helemaal van de pot gerukt? Die getroffen eigenaar heeft gezegd "het doet mij dubbel pijn als ik besef dat de schepping lijdt onder onze zonden" waarbij je je kan afvragen, heeft deze man dan al die jaren in zonden geleefd? en vervolgens stelt de redactie van het blad vast dat "Vogelgriep is uiteindelijk gevolg van de zonde". Wat de exacte reden van de uitbraak is lijkt mij een logisch gevolg van menselijk falen en falen is geen zonde.
    Dan zijn de zondaars de zondebok.

Leave a comment:

• Eduard V
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ele Bekijk Bericht
    Wanneer een christen spreekt over "onze zonden" dan zou hij kunnen bedoelen dat dit reeds bij Adam en Eva is mis gegaan met als gevolg de zogenaamde "zondeval". "Zonde" zou dus gezien kunnen worden als menselijk falen (vanuit het idee dat mensen bij de schepping de mogelijkheid hebben gekregen om zelf keuzes te maken).
    Het is maar net van welke richting de trein komt (kennis, beleving en zienswijzen van/in het christelijk geloof).

En eerlijk gezegd denk ik dat wij als mensdom om diverse redenen al een hele hoop naar de knoppen hebben geholpen op deze wereld.
    [COLOR="#0000FF"]
    Hier zouden woorden als wraak en vergeving mogelijke betekenis enige kunnen hebben en dat langs alle kanten.[/COLOR]

Leave a comment:

• ele
    replied
    Wanneer een christen spreekt over "onze zonden" dan zou hij kunnen bedoelen dat dit reeds bij Adam en Eva is mis gegaan met als gevolg de zogenaamde "zondeval". "Zonde" zou dus gezien kunnen worden als menselijk falen (vanuit het idee dat mensen bij de schepping de mogelijkheid hebben gekregen om zelf keuzes te maken).
    Het is maar net van welke richting de trein komt (kennis, beleving en zienswijzen van/in het christelijk geloof).

En eerlijk gezegd denk ik dat wij als mensdom om diverse redenen al een hele hoop naar de knoppen hebben geholpen op deze wereld.
    Last edited by ele; 24-12-2016, 18:26.

Leave a comment:

• euphonia
    replied
    De Mod's moeten maar ingrijpen als ik te ver ga maar zijn die lui bij het reformatorisch dagblad nu helemaal van de pot gerukt? Die getroffen eigenaar heeft gezegd "het doet mij dubbel pijn als ik besef dat de schepping lijdt onder onze zonden" waarbij je je kan afvragen, heeft deze man dan al die jaren in zonden geleefd? en vervolgens stelt de redactie van het blad vast dat "Vogelgriep is uiteindelijk gevolg van de zonde". Wat de exacte reden van de uitbraak is lijkt mij een logisch gevolg van menselijk falen en falen is geen zonde.

Leave a comment:

• Sytze F
    replied
    Ik lees nu ook dat er 6600 dieren waren met veren, dat vind ik ook een best absurd aantal. Dat kun je toch geen dierenwinkel meer noemen. Die aantallen bij de kippen- en eendenboeren schrik ik ook elke keer van.

http://www.rd.nl/vandaag/economie/vo...onde-1.1361518

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/22...an-nl-a1537934

Leave a comment:

• HansV
    replied
    Bestaat de kans nu niet dat mensen die daar geweest zijn de vogelgriep meenemen naar hun eigen bestand?

Leave a comment:

• Sytze F
    replied
    Nu ook al een dierenwinkel aan de beurt...
    http://www.rtlnieuws.nl/nederland/vo...-van-nederland

Leave a comment:

• Eduard V
    replied
    [COLOR="#0000FF"]Zit vast op het verticaal houden van diverse soorten.
    Gestapelde huisvesting.
    Varkens kippen boven de visvijvers die elkaar op die manier voeden op de voordeligste manier.
    De mens is dan louter de tussengastheer daarbij die mee doet aan de dans om het beste virus te kweken..
    Die combinaties schijnen de beste voedingsbodem te zijn om virussen te laten evolueren in opvolgende varianten.
    Ook hier experimenteert met dergelijke gesloten of bijna gesloten systemen.

[/COLOR]

Leave a comment:

• euphonia
    replied
    Als het niet uit Afrika komt dan komt het wel uit Azie kan ik je vertellen. Ik wil niet discrimineren maar ik heb een tijdje in China rond gelopen dus ik heb het e.e.a. gezien daar. Ze zeggen wel eens "een vogel schijt niet in zijn eigen nest" maar dat geldt niet in China. Ik heb daar rood en zwart gekleurde rivieren gezien waar geen enkele vis meer zwemt, steden en dorpen waar je geen dieren geluiden hoort? en ga zo maar door. Die gasten hebben aan het kapitalisme geroken en zijn daarbij alle normen en waarden kwijtgeraakt waar ze duizenden jaren volgens geleefd hebben. Gelukkig is het ook zo dat als men van hogerhand iets besluit dat het dan ook meteen gebeurd dus ze zijn nog te redden die gasten.

Leave a comment:

• Eduard V
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht
    Over de exacte oorzaak van verspreiding van H5N8 is en wordt veel gespeculeerd.
    De politiek, in hun kielzog de media en bioindustrie leggen - mijns inziens net even te gemakkelijk- de schuld bij de trekvogels terwijl tal van natuurvorsers steeds sterker de indruk krijgen dat de infectie juist andersom plaats vindt.
    M.a.w. de hoog geconcentreerde aantallen pluimvee als bron en wilde vogels als slachtoffer.

Wat ik nu interessante vindt ten aanzien van de theorie van politiek, media en industrie is hoe het dan mogelijk is dat het ene na het andere volledig afgeschermde pluimveebedrijf zogezegd door wilde vogels worden besmet en hoe het tegelijk mogelijk is dat bij tienduizenden vogelliefhebbers -verspreid over het gehele land- in al die jaren nog steeds geen vogelgriep is uitgebroken!!!
    Of heb ik hieromtrent de berichtgeving nu volstrekt gemist?

Leave a comment:

• Sytze F
    replied
    Nou ik heb al 3 keer een griepje gehad dit najaar...Maar mijn vogels lijken nergens last van te hebben hoor
    Een vraag die bij opkomt na al die uitbraken is: hoe groot is de kans dat binnenkort een dergelijk hardnekkig/dodelijk virus de mens gaat treffen.

Leave a comment:

Working...
X