Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat te doen na overlijden van het mannetje?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wat te doen na overlijden van het mannetje?

Beste allemaal,

Tot afgelopen woensdagmiddag hadden wij een koppeltje zebravinken, puur als gezelschapsvogels. Deze zebravinken hebben we bij een kweker aangeschaft. Helaas is het mannetje op deze bewuste woensdagmiddag overleden. Erg verdrietig allemaal, aangezien we enorm gehecht waren aan het beestje. Dit gold ook voor het vrouwtje, die helemaal van slag was.

Het vrouwtje is nu ongeveer 3,5 jaar oud, wat ook de leeftijd van het mannetje was. Zebravinken staan er om bekend, dat ze een vriendje/vriendinnetje nodig hebben. Jullie voelen het al aankomen; die willen wij haar graag geven.

Wat is in deze het verstandigst? Is het handig om een nieuw mannetje te kopen, die ook al wat ouder is (dus geen jonkie meer is)? En zo ja, waar haal je een ouder mannetje vandaan? Van een kweker (wat ons niet heel waarschijnlijk lijkt) of uit een dierenwinkel (maar daar lezen we ook niet altijd goede verhalen over)? Erg lastig allemaal. Hebben jullie tips voor ons, zodat wij het vrouwtje een nieuw vriendje/vriendinnetje kunnen geven?

We vernemen het graag. Alvast bedankt!

Altijd vervelend als er een diertje wegvalt waar je aan gehecht bent. Zou er zeker voor zorgen dat het popje een nieuw vriendje krijgt. Zebravinken omgeven zich graag met soortgenoten. Of het een jong of oud mannetje is dat maakt niet heel veel uit. Ik lees niet over kweken, dus ik ga er even vanuit dat dat niet de bedoeling is. Overigens is de pop daar binnenkort ook te oud voor. Persoonlijk zou ik toch bij een kweker een vogeltje aanschaffen. Krijg je ook nog wat tips mee. En een ouder mannetje krijg je waarschijnlijk nog wel gratis mee ook. Plaats een advertentie op Vogelmarkt.net en leg je verhaal uit. Dan melden zich ongetwijfeld wel een aantal mensen.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

als je wat kwekers kent van zebravinken, dan daar heen gaan.

maar 1 uit de winkel kan ook hoor......
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hoi allemaal. Bedankt voor jullie reacties. We gaan ermee aan de slag en hopen z.s.m. een lief, gezond en mooi mannetje voor haar te vinden. Wordt vervolgd!

Opmerking

Working...
          X