Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stervende jongen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Stervende jongen

Hallo iedereen

Ik heb een nest van 4 zebravinken, ze zijn 3 weken oud en worden goed gevoederd.
    Toen ik gisteren en vandaag naar de vogels ging kijken was er elke dag eentje dood, hoe kan dit?

Mvg

aan de hand van deze informatie is niets te zeggen. hebben de jongen een zwarte stip op hun buik? of zit de pop er te weinig op? of is de pop mager?
    groeten gijs

Opmerking

De pop zit er genoeg op en is zeker niet te mager. Ik denk niet dat ze een zwarte stip hebben. Wat bedoelt u precies met een zwarte stip?

Opmerking

Zwarte stip is een aandoening aan de gal.

Het jong krijgt te veel aan voedingsstoffen, van de ouders, binnen die het niet kan verteren.
        Dan bedoel ik dat de ouders te veel aan vitamine (synthetisch) voedingssupplementen en medicatie hebben gekregen.

De jonge vogels hebben dan een duidelijk zichtbare zwarte stip op hun buik.
        groetjes
        Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Dat is niet te zien, ze krijgen amper iets van extra vitamines ofzo.
          Aan wat kan het dan liggen? Ik vind het zo vreemd omdat ze al zo groot zijn..

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marnix1994 Bekijk Bericht
            Hallo iedereen

Ik heb een nest van 4 zebravinken, ze zijn 3 weken oud en worden goed gevoederd.
            Toen ik gisteren en vandaag naar de vogels ging kijken was er elke dag eentje dood, hoe kan dit?

Mvg
            Als ik het goed begrijp zijn de jongen dan dus al ong. een week uitgevlogen?
            Zo ja:
            De ouders zullen dan beginnen met het voeren af te bouwen?
            Hebben de jongen genoeg eten waar ze makkelijk bij kunnen of moeten ze tussen de zaadpellen hun zaadjes zoeken?
            Geef je trosgierst zodat de jongen makkelijk leren zaadjes te pellen?
            Geef je nog steeds eivoer/eiwitten dat de ouders event. dat nog kunnen eten om te voeren aan de jongen?
            Zijn de ouders onverwant?
            Zitten ze in de voliere en hebben ze wel een extra nestkast waar ze in kunnen 's nachts?
            Kunnen de jongen makkelijk het water vinden?

Groetjes, Chantal
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Neen, ze staan op het punt uit te vliegen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marnix1994 Bekijk Bericht
                Neen, ze staan op het punt uit te vliegen.
                Ze zijn dan al 3 weken in het nest? Dat is al lang voor een zebravink. Het kan hoor, bij koudere temperaturen vliegen jongen soms later uit, maar 3 weken in het nest zitten voor zebravinkjongen, dat is al best heel lang, vind ik.
                Zijn ze dan wel groot genoeg om uit te vliegen of hebben ze een achterstand?
                Heb je dan echt gezien dat ze uit willen vliegen of is dat invullen omdat je vindt dat ze groot genoeg zijn daarvoor?
                Zit de krop van zo'n dood jong ook vol?

Wat ik al vroeg, zijn de ouders echt onverwant?

Groetjes, Chantal
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Ik vermoed dat ze groot genoeg zijn, ze hebben nog maar enkele heel kleine donsjes op hun hoofd.
                  De krop van de gestorve vogels is elke keer goed vol en de ouders zijn onverwant.

Mvg

Opmerking

Working...
                  X