Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slapen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• slapen

Hoi allemaal.

Ik vroeg me af moet een zebravink echt in een nest slapen of kan het ook op stok?
    Aangezien ik zebravinken heb zitten met andere wat inhoud dat als ik een nestkast ga ophangen voor de zebravink ik ook voor de rest moet ophangen.
    En op dit moment heb ik daar echt geen geld voor....
    (Afgelopen nacht hebben ze gewoon op stok geslapen)
    Groetjes Stefan

Oorspronkelijk geplaatst door marquancez Bekijk Bericht
    Hoi allemaal.

Ik vroeg me af moet een zebravink echt in een nest slapen of kan het ook op stok?
    Aangezien ik zebravinken heb zitten met andere wat inhoud dat als ik een nestkast ga ophangen voor de zebravink ik ook voor de rest moet ophangen.
    En op dit moment heb ik daar echt geen geld voor....
    (Afgelopen nacht hebben ze gewoon op stok geslapen)
    Zebravinken zijn zoals de meeste Austr. tropen inderdaad nestslapers. Ik vind dat je ze een nest om in te slapen niet mag onthouden.
    Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

maar heb je dan niet kans dat ze gaan broeden zelfs in de winter?
      Groetjes Stefan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marquancez Bekijk Bericht
        maar heb je dan niet kans dat ze gaan broeden zelfs in de winter?
        Ik doe zeker wel om de dag nestcontrole en maak ook de nesten regelmatig schoon. Als er al een ei/eitjes inliggen dan haal ik die er uit maar in de winter leggen ze niet vaak een ei.
        Als een vogel echt wil broeden dan zouden ze ook zelf een nest kunnen maken in bv klimop of eitjes leggen in de voerbak.
        In de winter is het ook nog veel warmer voor de vogels om behaaglijk in een nestkastje te slapen.

Ik leg onderin een beetje nestkruiden en daarop een beetje hooi. Nestmateriaal krijgen ze verder alleen vanaf het voorjaar. Ze hebben dus buiten het hooi wat al in de nestjes ligt, niets te bouwen. Merendeel gebruikt het kastje alleen maar om te slapen in de koude periodes. In het voorjaar zie je wel dat ze als het warmer wordt zelf aangeven dat ze toe zijn aan een nestje, dan zie je dat ze bv trosgierst, groente, willen gaan gebruiken als nestmateriaal.

Groetjes, Chantal
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Working...
        X