Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwartwang

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zwartwang

Bij ons is het eerste zwartwangjong geboren. Daar zijn we erg blij mee, want we hebben 1 paartje zwartwangen en die probeerden al 2 jaar jonkies te krijgen, maar tot nu toe ging het steeds fout.
    Dus nu eindelijk! Het jong is al uitgevlogen dus ik kan nu met zekerheid zeggen dat het goed gaat. Is het trouwens vaker zo dat het bij zwartwangen lastiger gaat? Ik heb ook andere zebravinken gehad maar die heb ik weggedaan omdat ze maar door bleven gaan....en wij niet de hele voliere vol met zebravinken wilden.

ik doe er nog een foto bij van het jong dat gevoerd wordt door vader!

Groetjes Helena
    Bijgevoegde Bestanden
    Voel je vogelvrij...

Oorspronkelijk geplaatst door Helena
    Bij ons is het eerste zwartwangjong geboren. Daar zijn we erg blij mee, want we hebben 1 paartje zwartwangen en die probeerden al 2 jaar jonkies te krijgen, maar tot nu toe ging het steeds fout.
    Dus nu eindelijk! Het jong is al uitgevlogen dus ik kan nu met zekerheid zeggen dat het goed gaat. Is het trouwens vaker zo dat het bij zwartwangen lastiger gaat? Ik heb ook andere zebravinken gehad maar die heb ik weggedaan omdat ze maar door bleven gaan....en wij niet de hele voliere vol met zebravinken wilden.

ik doe er nog een foto bij van het jong dat gevoerd wordt door vader!

Groetjes Helena
    helena

op uitzonderingen na gaan alle kleurslagen zebravinken gewoon door met broeden en heb je in een jaar makkelijk 20 jongen uit 1 koppel.
    de vogels scheiden is bijna altijd de enige optie om ze te stoppen.

de zwartwang op je foto is een slecht doorgekleurde zwartwang blackface volgens mij.
    niets mis mee hoor is een mooie kleurslag.
    blackface vererft dominant dat wil zeggen dat 50% van de jongen de kleur van de vader krijgt
    blakcface x blakcface geef dooie jongen ze sterfen al in het ei of net na de geboorte de kans dat er eentje overleeft is zeer klein.

maar hartstikke leuk dat je eindelijk jongen hebt.
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Opmerking

gefeliciteerd

Hoi Helena,
      Ik vind het een prachtige foto.
      Ben benieuwd of het een pop of een man is.
      En wat ga je met het kleintje doen als je het weet?

Opmerking

zwartwang theorie

Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
        helena

op uitzonderingen na gaan alle kleurslagen zebravinken gewoon door met broeden en heb je in een jaar makkelijk 20 jongen uit 1 koppel.
        de vogels scheiden is bijna altijd de enige optie om ze te stoppen.

de zwartwang op je foto is een slecht doorgekleurde zwartwang blackface volgens mij.
        niets mis mee hoor is een mooie kleurslag.
        blackface vererft dominant dat wil zeggen dat 50% van de jongen de kleur van de vader krijgt
        blakcface x blakcface geef dooie jongen ze sterfen al in het ei of net na de geboorte de kans dat er eentje overleeft is zeer klein.

maar hartstikke leuk dat je eindelijk jongen hebt.

Beste Zwartwang,
        Bedankt voor je reactie. Ik snap het nog niet helemaal. Ik weet niet precies wat blackface is, maar ik ga het eens even uitzoeken in de boeken. Wie weet is dat dan inderdaad de oorzaak van dat het zo vaak mislukt bij mijn koppeltje?
        Voel je vogelvrij...

Opmerking

Beste Zwartwang,
          Bedankt voor je reactie. Ik snap het nog niet helemaal. Ik weet niet precies wat blackface is, maar ik ga het eens even uitzoeken in de boeken. Wie weet is dat dan inderdaad de oorzaak van dat het zo vaak mislukt bij mijn koppeltje?
          helena

heb even geen foto maar tussen wang en snavel heeft een zebra een kegelvormige witte vlek bij blachface is dat zwart.
          de borstband vloeit door tot aan de broek veren.
          bij slecht doorgekleurde is de kegelflek donkergrijs naar zwart toe zoals bij jou vogel en vloeit het zwart op de buik ook niet geheel door zoals bij jou vogel.

dus daarom denk ik blakcface maar kan ook totaal mis zitten.

als jou pop ook geen witte kegel heeft heb je twee blackfacen bij elkaar.
          en dat gaat niet.
          mocht het zo zijn is jou jong uniek.

Opmerking

Mee eens hoor. De man is zwartwang blackface.
            Ruud.
            www.strekervogelvrienden.nl

Opmerking

zwartwang of blackface?

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hierbij een duidelijkere foto van de zwartwang (die ik overigens op een TT heb gekocht met keuringsrapport erbij).

Wat is jullie mening, een zwartwang?

Ik ben benieuwd.

Groetjes Helena
              Bijgevoegde Bestanden
              Voel je vogelvrij...

Opmerking

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hierbij een duidelijkere foto van de zwartwang (die ik overigens op een TT heb gekocht met keuringsrapport erbij).

Wat is jullie mening, een zwartwang?

Ik ben benieuwd.

Groetjes Helena
                zwartwang blackface grijs met niet voldoende uitvloei op de buik maar verder een mooie vogel.
                maar jij hebt ze voor de lol dus moet jij er blij mee zijn en niet de keurmeester.
                het jong word zo te zien net als de vader

Opmerking

blij met blackface of zwartwang

Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
                  zwartwang blackface grijs met niet voldoende uitvloei op de buik maar verder een mooie vogel.
                  maar jij hebt ze voor de lol dus moet jij er blij mee zijn en niet de keurmeester.
                  het jong word zo te zien net als de vader
                  Hoi zwartwang, bedankt voor je reactie! ik ben heel blij met mijn vogeltjes hoor, en het is idd maar voor de hobby, ik ga er niet mee naar TT's (maar ik koop ze daar weleens). Ik begin het een beetje te snappen. Ik heb net even naar mijn popje gekeken en die heeft wel het witte gedeelte tussen haar oog en de snavel. Dus als ik het goed begrijp zijn mijn mannetje en popje een goed koppel samen.
                  Het is trouwens wel zo dat het popje 1 pootje mist, misschien dat het daardoor komt dat ik na 2 jaar pas het eerste jong heb.
                  Het jong is volgens mij een popje.....ben benieuwd hoe het opgroeit.
                  Voel je vogelvrij...

Opmerking

Working...