Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek ervaring Kardinalen (nestmateriaal,...)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ik heb zelf het idee dat insecteneters iets trouwere terugkomers zijn dan zaadeters.
    maar dat hoef ik denk ik niet aan jouw te vertellen.
    ik zou idd eerst maar eens kijken of het gelukt met alleen de man afvangen arjan, want overaktieve(voerende) rode kardinaal mannen zijn geen uitzondering.geldt ook voor de poppen hoor,ze hebben altijd "haast" maarja wat wil je als je je jong(en) voor de 9 dagen oud zover mogelijk groot moet hebben,want dan zitten ze (rond 9 dagen oud ) al vaak niet meer in het nest.(het is dus iets natuurlijks die voerdrang).

iig voor de eerste paar dagen afvangen daarna kan je het weer eens proberen om hem erbij te laten.

groeten
    hoe is het verder arjan met de kweek? gaat wel goed geloof ik hé.

Opmerking

kardinalen

even wat info over mijn kweek tot nu toe

dus het jonge koppel groene kardinalen had 3 bevruchte eieren er waren 2 eitjes s'morgens uitgekomen ik ging 1 uur later kijken deze 2 jongen waren aangepikt en heb ik dood op de grond terug gevonden
      dus ik heb de man ik een TT kooi er bij gehangen de avonde er op kwam het 3 eitjes uit dit jong is nu reeds 4 dagen oud
      de rode kardinalen hebben 2 eitjes en deze komen normaal op 18 mei uit

groetjes brian

Opmerking

Hoi Arjan ,

Het beste dat je kan doen is de man eraf halen en hem in een aparte voliere of kooi steken , als het kan liefst dat de pop de man ziet , van zodra dat de jongen het nest verlaten kan je de man terug plaatsen want de pop zal al na enkele dagen opnieuw eitjes leggen , maar blijf er wel wat bij en kijk ofdat hij de jongen met rust laat , zoniet laat je iedere dag de man een half uurtje bij de pop en vanaf ze haar tweede eitje gelegd heeft laat je de man apart zitten , dit zou geen probleem mogen zijn , het kan ook zijn wanneer je de man terug plaats als de jongen uitvliegen dat de man onmiddelijk de jongen gaat voeren , kardinalen zijn onvoorspelbaar , en iedere ronde kan anders zijn .

Veel succes

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Erg intersant hoor heel veel succes met de kweek van deze bijzondere soorten. Wat een mooie oplossing met de rode kardinalen dat moet wel een prachtig gezicht worden. En ook mooi dat je er zo met je vrouw over kan kletsen, dat kan ik hier gelukkig ook. Is ook besmet met het vogelvirus haha.
              mvg Gerard 6

Opmerking

Opmerking

Working...