Ik heb een vraagje:
Ik heb lang getwijfeld om ook naast mijn cini's en Afrikaanse tropen ook amerikaanse sijzen aan te schaffen, maar besloten het toch maar te gaan houden bij 2 groepen en mij dus daar op te gaan richten en uit te breiden.
Ik hou mijn vogels in ruime broedkooien (en hoop ooit weer een volaire terug te bouwen)
De vogels zullen binnen niet onder de 10 graden komen te zitten.
Ik heb al mozambique sijsjes en zwavelgele dikbekcini's, nu zoek ik 1 of 2 soorten die hier qua karakter, gedrag, omgevingstemperatuur en voeding bij zouden passen.
Nu vind ik de onderstaande soorten wel interessant, maar dus aan jullie de vraag wat zou kunnen matchen aan de bovenstaande criteria.
* citroenborst cini
Crithagra citrinipectus.
* geelstuit edelzanger
Crithagra xanthopygia.
* Reichenow edelzanger
Crithagra reichenowi.
* gestreepte cini
Crithagra striolata.
* Zwartkop cini
Serinus nigriceps.
* Witkeelcini
Crithagra albogularis.
* Kivusijs
Crithagra frontalis.
* Roodvoorhoofd kanarie
Serinus pusillus.
Alvast mijn dank voor jullie meedenken.
Ik heb lang getwijfeld om ook naast mijn cini's en Afrikaanse tropen ook amerikaanse sijzen aan te schaffen, maar besloten het toch maar te gaan houden bij 2 groepen en mij dus daar op te gaan richten en uit te breiden.
Ik hou mijn vogels in ruime broedkooien (en hoop ooit weer een volaire terug te bouwen)
De vogels zullen binnen niet onder de 10 graden komen te zitten.
Ik heb al mozambique sijsjes en zwavelgele dikbekcini's, nu zoek ik 1 of 2 soorten die hier qua karakter, gedrag, omgevingstemperatuur en voeding bij zouden passen.
Nu vind ik de onderstaande soorten wel interessant, maar dus aan jullie de vraag wat zou kunnen matchen aan de bovenstaande criteria.
* citroenborst cini
Crithagra citrinipectus.
* geelstuit edelzanger
Crithagra xanthopygia.
* Reichenow edelzanger
Crithagra reichenowi.
* gestreepte cini
Crithagra striolata.
* Zwartkop cini
Serinus nigriceps.
* Witkeelcini
Crithagra albogularis.