Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tropen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Tropen

Hoi allemaal heb even een vraagje. Ik zou graag nog 1 of 2 nieuwe soorten willen.
    Alleen ik kwam wat dingen tegen waarover jullie misschien meer weten of ervaring mee hebben. Het gaat over soorten die niet bij elkaar kunnen doordat ze kruisen of vechten.
    Ik heb hier combinaties:

Tijgervinkje- Goudbuikje
    Tijgervink- Vuurvink (pracht amarant)
    Mozambiquesijs- Cubavinkje
    Oranjekaakje- St. Helena fazantje

Dit zijn combinaties die ik eventueel wil, of zou kunnen doen. Als jullie uit mijn onderschrift nog een vogel ontdekken die hier niet bij kan hoor ik het graag!

Alvast bedankt
    Last edited by Remco2000; 14-11-2016, 12:11.

Opmerking

Oke bedankt, ik hoop dat nog meer mensen hun kennis willen delen.

Opmerking

Tijgervinken kunnen nog wel buiten blijven mits een verwarmd nachthok en als je ze koopt bij mensen waar ze buiten zitten vuurvinken kan je best niet risceren die moeten echt goed warm zitten. Cubavinkjes gaan perfect bij je bestand denk ik maar de mijne zijn zeer lief voor hun soort, alles hangt af van de ruimte. Misschien kan je een koppel cubavinken en een koppel tijgervinken nemen? Die kruisen zowiso niet denk ik.
        Hoe groot is je voliere juist?

grtjs
        Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

Mijn voliere is met binnenhok ongeveer 10m3 dus ruimte genoeg. Elk koppel dat ik ga nemen maakt plaats voor een koppel wat ik heb. De goulds maken plaats voor de tijgervinkjes en als ik nog een andere soort neem gaan de papegaaiamadines weg. Dit doe ik om de rust te behouden.
          Cubavinkjes heb ik ook al goede ervaringen mee is ook zeker een optie. Heb 2 jaar een koppel gehad en ook jongen mee gekweekt.

Hoe zit het met eblema picta's ( geschilderde astrilde) zouden die bij tijgervinkjes kunnen en bij de rest van mijn soorten?

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Ik heb het al vaak gelezen en ook gehoord van een bevriende kweker en dat is dat emblema picta's geen vogels voor buiten zijn, opzich kan je er wel hebben die tegen koudere temperaturen kunnen maar ze zijn ongeloofelijk gevoelig aan vocht en komt er nog bij dat ze dicht bij de grond slapen en nestelen en zelfs vaak op de grond en als het san vriest of regent dan zijn ze allemaal dood. Als je je voliere afschermt van regen heb je dat probleem wel omzeild maar de grond blijft een zeer koude plek. Ik zou het niet doen als ik jou was deze soort.

grtjs
                Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

Iemand ervaring met het blauwgrijs roodstaartje lijkt me ook wel een leuk vogeltje.

Opmerking

Niet echt, in mijn voliere zit wel sins 2 weken een pop van het blauwgrijs roodstaartje maar die is van mijn broer. Ik ben er echt van verschoten hoe sterk zo'n vogeltje is het zou volgens vele boeken een vogeltje zijn dat nood heeft aan een verwarmd nachthok maar bij mij blijft het gewoon in regen en wind buiten, ook snachts en het heeft toch al gevrozen.
                    Het is een heel vinnig vogeltje en leuk om bezig te zien, wat mij betreft een aanrader maar ik zeg het, het zit er nog maar 2weken dus echt veel info kan ik je er ook niet over geven.

grtjs

Opmerking

ja mooie vogeltjes die blauw grijzroodstaartje, maar moeilijk om een koppel samen te stellen heb ik gelezen. in koloni de beste resultaten naar het schijnt. dat doe ik ook met mijn diamantvinken, want dat is niet iedere man en pop zijn een koppel. bij mij 4koppels same en dan kunne ze zelf kiezen . succes met de keus

Opmerking

Ja heb ik ook gelezen, ik ben nu gewoon nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen met deze vogels en of ze wel met mijn vogels samen kunnen.

Opmerking

deze soorten komen het best tot hun recht, als je ze in de herfst al naar binnen haalt.

zeker zullen er zijn die de winter doorkomen, en de kou zullen doorstaan.

maar het vocht doet ze de das om.

plus dat ze best wel duur zijn.

als je vogels wil houden, moet je dat op een verantwoorde manier doen, en vogels kiezen die bij je mogelijkheden past.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ja, dat weet ik daarom probeer ik ook zoveel mogelijk informatie hier te verzamelen. Daarom heb ik ook een bewuste keuze gemaakt om geen tropen aan te schaffen en pas in het voorjaar en dat in een eigen kooi te laten acclimatiseren.
                            (oja, leuk stukje weer in onze vogels )

Opmerking

dat is wel het beste ja....
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                              X