Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beste tijdstip bijplaatsen nieuwe vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• beste tijdstip bijplaatsen nieuwe vogels

ik heb een voliere van 3 bij 1 bij 2. Daar zitten 3 kanaries in, 1 man en 2 poppen. De poppen hebben allebei een nestje met 3 jongen van ongeveer 6 dagen oud. Nu wil ik graag wat japanse meeuwtjes erbij. Wat is de beste tijd om er nieuwe vogels bij te zetten ? Kan dit nu al, of levert dit stress op waardoor de jongen in gevaar komen , doordat er niet meer gevoerd wordt ofzo of hoef ik me daar geen zorgen over te maken ? Of is het beter te wachten tot de jongen uitvliegen ? En wat is beter, een koppeltje jap.meeuwen of alleen poppen of mannen ? De jonge kanaries wil ik overigens niet allemaal houden, dat lijkt me een beetje vol worden...

hallo
    ik denk dat je de nieuwe jappanse meeuwen wel kan plaatsen.
    ik had ook een nestje zebravinken en heb er ook nieuwe vogels bijgeplaats. dit ging helemaal goed. pop bleef doorvoeren.
    succes met je jonge vogels.
    vrg marthijn

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pippa
      ik heb een voliere van 3 bij 1 bij 2. Daar zitten 3 kanaries in, 1 man en 2 poppen. De poppen hebben allebei een nestje met 3 jongen van ongeveer 6 dagen oud. Nu wil ik graag wat japanse meeuwtjes erbij. Wat is de beste tijd om er nieuwe vogels bij te zetten ? Kan dit nu al, of levert dit stress op waardoor de jongen in gevaar komen , doordat er niet meer gevoerd wordt ofzo of hoef ik me daar geen zorgen over te maken ? Of is het beter te wachten tot de jongen uitvliegen ? En wat is beter, een koppeltje jap.meeuwen of alleen poppen of mannen ? De jonge kanaries wil ik overigens niet allemaal houden, dat lijkt me een beetje vol worden...
      Ik zou in geen geval in deze tijd van het jaar nieuwe vogels inbrengen
      in de voliere.
      Het beste lijkt me dan na de broedtijd,zeg maar aug/sept.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

dank je wel voor jullie reacties...het is alleen jammer dat het twee heel verschillende meningen zijn... . Heeft er verder niemsnd een idee over ? En wat is dan op termijn het handigst: een koppel of alleen een paar mannen of poppen ? Ik hoef er niet perse mee te kweken, vind het gewoon gezellig om ook wat anders te hebben dan alleen kanaries.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pippa
          dank je wel voor jullie reacties...het is alleen jammer dat het twee heel verschillende meningen zijn... . Heeft er verder niemsnd een idee over ? En wat is dan op termijn het handigst: een koppel of alleen een paar mannen of poppen ? Ik hoef er niet perse mee te kweken, vind het gewoon gezellig om ook wat anders te hebben dan alleen kanaries.
          De conclusie zal je zelf moeten nemen.
          Het lijkt mij gewoon op zijn zachtst gezegd niet erg handig om vreemde vogels in te brengen,terwijl je kanaries hebt met jongen,die nog volop gevoerd moeten worden.
          Elke inbreng in de broederij verstoort de gang van zaken.
          Dat zal je zelf toch ook wel kunnen begrijpen.
          Als je alles wilt doen alleen voor de gezelligheid,had je de kanarieeitjes ook kunnen wegnemen en er plastic eitjes voor in de plaats leggen.
          Nu er eenmaal jongen zijn heb je een bepaalde verantwoordelijkheid voor
          de diertjes op je genomen. Je moet dat wel goed beseffen.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Je hebt 6 jongen in totaal.
            Wat zeker niet slecht is van 2 popjes in deze periode.

Stel nu dat de inbreng van nieuwe vogels KAN

Opmerking

Stel ik meteen een vraag in dit topic die aansluit op deze vraag.

Ik heb in mijn voliere 4 poppen zitten waarvan er 3 op eitjes.
              binnen had ik een pop die na haar eerste nest niet meer in conditie is, heel mooi buikje maar magere borstkast.

Ik heb besloten deze in de voliere los te laten zodat ze lekker rond kan vliegen en op kracht kan komen, ik zet haar niet meer in voor de kweek tenzij de putter in de voliere ze te grazen neemt maar ik denk dat de pop er klaar mee is qua conditie.

Is het ook onverstandig om een extra pop los te laten in een voliere met broedende kanaries. De kanaries hebben eerder ook samen in de voliere gezeten.
              http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Ik zit dit zo eens te lezen en ik denk dat je tijdens het broeden, ten minste dat doe ik, geen nieuwe vogels moet inbrengen. Geen kanaries, geen zebravinken, torenvalken enz enz. bij het inbrengen van nieuwe vogels veranderd de machtsverhouding, balans, haantjes gedrag altijd iets en soms veel.
                Ik heb nu zelf een koppel wat er eigenlijk in moet maar hou ze in een broedkooi totdat de broed voorbij is. Niet doen dus is het advies

Opmerking

Hier idem, zodra er gebroed wordt zo weinig mogelijk verstoring. Nieuwe vogels, hoe vreedzam ook, betekent toch verstoring.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Cheyenne
                    Ik zit dit zo eens te lezen en ik denk dat je tijdens het broeden, ten minste dat doe ik, geen nieuwe vogels moet inbrengen. Geen kanaries, geen zebravinken, torenvalken enz enz. bij het inbrengen van nieuwe vogels veranderd de machtsverhouding, balans, haantjes gedrag altijd iets en soms veel.
                    Ik heb nu zelf een koppel wat er eigenlijk in moet maar hou ze in een broedkooi totdat de broed voorbij is. Niet doen dus is het advies
                    Zou nu ook niet meteen aanraden om er ooit torenvalken bij te zetten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                      De conclusie zal je zelf moeten nemen.
                      Het lijkt mij gewoon op zijn zachtst gezegd niet erg handig om vreemde vogels in te brengen,terwijl je kanaries hebt met jongen,die nog volop gevoerd moeten worden.
                      Elke inbreng in de broederij verstoort de gang van zaken.
                      Dat zal je zelf toch ook wel kunnen begrijpen.
                      Als je alles wilt doen alleen voor de gezelligheid,had je de kanarieeitjes ook kunnen wegnemen en er plastic eitjes voor in de plaats leggen.
                      Nu er eenmaal jongen zijn heb je een bepaalde verantwoordelijkheid voor
                      de diertjes op je genomen. Je moet dat wel goed beseffen.
                      Juist omdat ik het zo goed mogelijk wil doen heb ik dus hier om advies gevraagd ! Ik ben dolblij met mijn twee nestjes, vind het een prachtig iets om te zien ! daarom wilde ik ook geen risico nemen en vandaar mijn vraag. Maar op het moment dat ik 2 totaal verschillende reakties krijg is het toch wat latig... Nu zijn er meer reacties en is het dus ook duidelijker dat ik nog een tijdje zal moeten wachten. Mijn inziens iig tot de jongen zelfstandig zijn ! Bedankt allemaal !

Opmerking

Working...
                      X