Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge kanarie met achterste teen naar voren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Jonge kanarie met achterste teen naar voren

Wie heeft dit al eerder meegemaakt.

een kanarie jong net 22 dagen heeft de achterste teen naar voren omgeklapt. Waarschijnlijk bij het ringen het teentje ontwricht.

Nu heeft ie alle tenen naar voren staan.
    Gaarne uw advies.

gr Golf

paar dagen met pleister oid naar achter plakken.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door krien
      paar dagen met pleister oid naar achter plakken.
      Dat is idd. de beste manier zoals Krien die aangeeft.
      De volgende keer direct na het ringen het voetgewrichtje en de teen voorzichtig wat masseren.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ik heb het ook met een mozambiquesijs. Zonde. Hier is plakken niet gelukt en de vogel vliegt er dus inmiddels levenslang meer rond

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
          Ik heb het ook met een mozambiquesijs. Zonde. Hier is plakken niet gelukt en de vogel vliegt er dus inmiddels levenslang meer rond
          Ach Marx, 2 jaar geleden had ik ook 1 zo'n vogel, werd er wel ned. kampioen stammen mee samen met 3 anderen dus, hihi, voordeel van een waterslager/zangvogel, die worden alleen op zang beoordeeld.

Opmerking

Markx,

ik sluit bij Krien aan, deze situatie heb ik ook gehad. Ik heb dat jong ca. 6 weken geplakt. Resultaat was verbluffend goed. Het teentje bleef vervolgens goed staan.

deze vogel niet meer in de kweek inzetten. Het blijft een gevoelige plek. Dus ook niet als kweekvogel doorverkopen => krijg je ontvreden kwekers mee. Dat zal voor zich spreken.

Succes & houd ons op de hoogte of het geslaagd is ja / nee

Groet,
            Erik van Staverden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Erik van Staverden
              Markx,

ik sluit bij Krien aan, deze situatie heb ik ook gehad. Ik heb dat jong ca. 6 weken geplakt. Resultaat was verbluffend goed. Het teentje bleef vervolgens goed staan.

deze vogel niet meer in de kweek inzetten. Het blijft een gevoelige plek. Dus ook niet als kweekvogel doorverkopen => krijg je ontvreden kwekers mee. Dat zal voor zich spreken.

Succes & houd ons op de hoogte of het geslaagd is ja / nee

Groet,
              Erik van Staverden
              Als het geen aangeboren afwijking is en het teentje goed blijft
              staan kan deze vogel m.i. nog goed worden ingezet voor de kweek.
              Bij evt.doorverkoop opening van zaken geven en er op wijzen,welk euvel de vogel heeft gehad.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:

Opmerking

Beste; Status na 1 dag bandage

Ik heb de "bandage pleister" niet te vast langs te poot gebonden. Deze staat nu ongeveer 20/30graden hoek van de poot(goede kant wel te verstaan). Als je realiseer dan dit een correctie is van meer als 200 graden de andere kant op, is het resultaat nu al prima.
                De teen van jonge vogel blijft zo staan. Ik zie dat hij meer op de voet staat als voorheen op het gewricht.
                Ziet er goed uit. Dank voor jullie bijdrage.
                Gr Golf

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Golf
                  Ik heb de "bandage pleister" niet te vast langs te poot gebonden. Deze staat nu ongeveer 20/30graden hoek van de poot(goede kant wel te verstaan). Als je realiseer dan dit een correctie is van meer als 200 graden de andere kant op, is het resultaat nu al prima.
                  De teen van jonge vogel blijft zo staan. Ik zie dat hij meer op de voet staat als voorheen op het gewricht.
                  Ziet er goed uit. Dank voor jullie bijdrage.
                  Gr Golf
                  Heel fijn,Golf, nee geweldig is het,dat het je is gelukt om de teen in de goede stand te krijgen en dat de vogel van zijn handicap is verlost.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:

Opmerking

Teentje naar achter

Hallo,

Mijn kanarie die ik eergisteren heb gekocht, heeft een van zijn voorteentjes naar achteren en staat er bovenop. Toen ik hem kocht, had hij er geen last van, maar nu is zijn pootje rood en trekt hij hem af en toe op. Verder is hij wel levendig en fluit en eet de hele dag.
                    Kan ik het teentje met een pleister naar voren plakken of is het al te laat? (hij is vier maanden oud)

Eline

ps Inmiddels heb ik er een pleister omheen gedaan, maar hij pikt hem eraf, wat kan ik doen?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rwelina
                      Hallo,

Mijn kanarie die ik eergisteren heb gekocht, heeft een van zijn voorteentjes naar achteren en staat er bovenop. Toen ik hem kocht, had hij er geen last van, maar nu is zijn pootje rood en trekt hij hem af en toe op. Verder is hij wel levendig en fluit en eet de hele dag.
                      Kan ik het teentje met een pleister naar voren plakken of is het al te laat? (hij is vier maanden oud)

Eline
                      Eline wat bedoel je met toen ik hem kocht had hij er geen last van.
                      Was dit mankement er al toen je hem kocht. Zo ja terugbrengen voor
                      een vogel zonder gebreken.
                      Zo niet dan kan je alsnog proberen met een pleister zoals je voorstelde.
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:

Opmerking

bedankt voor je reactie.

Toen ik hem kocht, lag het teentje al dubbel, maar was het verder niet rood ofzo. De verzorgers zeiden dat ze hem al vier maanden hadden en hij er geen last van had. Het kwam volgens hen wel vaker voor.
                        Maar nu zijn de bloedvaatjes in het pootje duidelijk zichtbaar en heeft zijn teentje even gebloed. We hebben hem met een pleister vast gemaakt, maar de vogel vindt dat niet fijn en probbert het eraf te pikken.
                        Ik breng de vogel trouwens liever niet terug, want hij is heel leuk en druk en fluit de hele tijd.

Opmerking

Working...
                        X